Byggmax velger IFS Applications 9 for å støtte videre vekst

Byggmax, den ledende forhandleren innenfor gjør-det-selv produkter og byggemateriale, oppgraderer til IFS Applications 9 for supportere 500 brukere på tvers av rundt 130 butikker i 3 land

IFS, den globale leverandøren av forretningsløsninger, kunngjør at Byggmax har valgt å oppgradere til IFS Applications™ 9 og dermed utvide sin eksisterende løsning med funksjonalitet som støtter kritiske forretningsprosesser som innkjøp, økonomi, lager, supply chain og e-handel.

Byggmax er en ledende forhandler av gjør-det-selv produkter og byggemateriale i Norden med rundt 130 butikker i Sverige, Norge og Finland, i tillegg til voksende nettsalg. Selskapet, som har benyttet seg av IFS Applications siden 2006, har bestemt seg for å oppgradere og utvide sin IFS løsning for å støtte en ambisiøs vekststrategi.

For å øke effektiviteten og bli mer fleksible, vil Byggmax benytte seg av den nye funksjonaliteten i IFS Applications 9, inkludert den lagdelte løsnings-arkitekturen, rollebaserte IFS Lobby grensesnittet, og varslingsløsningen IFS Streams. Byggmax har valgt IFS komponenter for økonomi, distribusjon, supply chain, og detaljhandel.

“Ved å oppgradere til IFS Applications 9, vil vi få på plass en mer fleksibel løsning som støtter vår vekststrategi,” sier Pernilla Walfridsson, CFO hos Byggmax. “Et veldig effektivt IT-system vil styrke vår forsyningskjede og detaljhandel drift, og gjøre oss i stand til å kunne fortsette å tilby et bredt utvalg produkter til konkurransedyktige priser både i våre butikker og på nett. IFS Applications 9 vil også gi en mer fleksibel og kostnadseffektiv arkitektur, i tillegg til mobilitets funksjonalitet og automatisering av forretningsprosesser.”

Glenn Arnesen, CEO for IFS i Skandinavia, sier, “Jeg er glad for at vi fortsetter vårt samarbeid med Byggmax, et selskap som opplever rask vekst og er et høyt respektert merkenavn i den nordiske regionen. Vi fortsetter å se at store merkenavn innenfor detaljhandel velger IFS Applications på grunn av vår fleksible arkitektur og robuste industri funksjonalitet. Vi ser frem til å jobbe videre med Byggmax i våre videre utvikling av IFS sin løsning innenfor detaljhandel bransjen.”

For mer informasjon om hvordan IFS hjelper selskaper innenfor detaljhandel, besøk www.ifsworld.com/corp/industries/retail.

Anders Lundin, PR Manager, IFS Scandinavia.Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

Om Byggmax

Byggmax er en ledende forhandler av gjør-det-selv produkter og byggemateriale med rundt 130 butikker i Norden I tillegg til raskt voksende nettsalg. www.byggmax.se

IFS™ er en ledende, global leverandør av forretningssystem som hjelper virksomheter med å bli mer fleksible. Med omfattende kompetanse innen utvalgte bransjer tilbyr IFS et fleksibelt, helintegrert forretningssystem (ERP) inkludert løsninger for vedlikehold (EAM) og service. IFS ble grunnlagt i 1983 og har i dag cirka 2800 ansatte. IFS støtter mer enn 1 million brukere over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernettverk. For mer informasjon se IFSworld.com