Eltel Norge velger IFS Field Service Management og Accenture for å forbedre effektiviteten til over 500 serviceteknikere.

Eltel Norge styrker sin ledelse i markedet og forbedrer kundetilfredsheten med IFS Field Service Management.

Forretningssystemleverandøren IFS, kunngjør i dag at Eltel Norge har valgt IFS Field Service Management™ (IFS FSM) og Accenture for å styrke sin posisjon som den ledende leverandøren av tekniske tjenester for kritisk infrastruktur innen kraft og kommunikasjon i Norden, Polen og Tyskland. IFS FSM skal implementeres som kjernen i Eltels teknologiske plattform.

I 2017 startet Eltel en omstillingsprosess for sin mobile arbeidskraft, med den hensikt å styrke ledelsen i markedet og optimalisere egne tjenester. Ett viktig steg var å identifisere en markedsledende bemanningsløsning for Eltels operasjoner i Norge. Etter nøye vurdering valgte Eltel IFS Field Service Management, inkludert funksjoner for planlegging og optimalisering samt kundedialog. Accenture vil tilby program- og endringsledelse samt andre konsulenttjenester til Eltel.

- Dette prosjektet ble startet for å løfte Eltel til nye høyder og sikre vår posisjon som tjenesteleverandør nummer én i Norge. IFS Field Service Management kommer til å gi våre teknikere verktøyene de trenger for å optimalisere måten vi jobber på. Det vil tilrettelegge for kontinuerlig forbedring og øke samhandlingen med våre kunder, sier Thor-Egel Bråthen, administrerende direktør for Eltel i Norge.

Eltel-gruppen har brukt IFS’ løsninger siden år 2000, da de først tok i bruk IFS Applications. Den nye implementeringen av IFS Field Service Management vil styrke selskapets innsats i å redusere tid brukt på produksjon og styring av ressurser. Løsningen vil tas i bruk av over 500 serviceteknikere ute i felt og 30 kontormedarbeidere.

- Vi er glade for at Eltel har valgt å implementere mer av våre løsninger i sin bedrift etter nesten 20 års samarbeid. Dette befester vår sterke posisjon blant service-orienterte virksomheter og vårt fokus på utvikling av verdensledende løsninger for serviceteknikere ute i felt. Sammen med Accenture, vil vi sørge for en effektiv implementering som sikrer rask gevinst for Eltels investering i IFS Field Service Management, sier Glenn Arnesen, administrerende direktør i IFS Scandinavia.

For mer informasjon om hvordan IFS støtter opp om service-orienterte virksomheter, vennligst besøk: http://www.ifsworld.com/no/solutions/service-management/field-service-management/

Tom Smith, Marketing Director for IFS in Scandinavia. Telephone: 47 404 85 956, press@ifsworld.com

Om Eltel

Eltel er en ledende nordeuropeisk leverandør av tekniske tjenester til infranettbransjen– kritisk infrastruktur innenfor segmentene kraft, kommunikasjon og andre med kjernevirksomhet i Norden, Polen og Tyskland. Eltel tilbyr et bredt og integrert utvalg av tjenester som strekker seg fra vedlikehold og oppgraderinger, til store prosjektleveranser. Eltel har en differensiert kontraktsportefølje og voksende kundebase av store netteiere. Eltel har ca. 8000 medarbeidere og hadde en omsetning på 1,3 milliarder euro i 2017. Eltels aksjer ble børsnotert på Nasdaq Stockholm i februar 2015.

IFS™ utvikler og leverer forretningssystemer tll kunder over hele verden som produserer og distribuerer varer, vedlikeholder anleggsmidler samt driver serviceorienterte virksomheter. Vår bransjekunnskap og våre løsninger har sammen med vår kundefokus gjort oss til ledende innen sektoren. Våre 3 500 ansatte støtter mer enn 1 million brukere over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernettverk. For mer informasjon besøk: IFSworld.com

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS Blog: http://blogs.ifsworld.com/