En ledende produsent og forhandler av sko i Sør Asia går i drift med IFS Applications 8

IFS melder at APEX Adelchi Footwear Ltd (AAFL), den største produsent og eksportør av sko, samt ledende forhandler av lærprodukter i Bangladesh, har implementert IFS Applications 8™. Løsningen ble rullet ut til 174 butikker i løpet av 12 måneder og støtter AAFL’s verdikjede, fra produksjon til butikk.

Etter nøye evaluering av ni ledende leverandører av forretningssystem, slik som SAP og Oracle, valgte AAFL i 2012 å implementere IFS Applications for å effektivisere sin virksomhet.

Løsningen, som dekker detaljhandel, produksjon, økonomi, distribusjon og personalhåndtering, ble deretter implementert i løpet av bare 12 måneder over hele AAFL-organisasjonen og førte til en sømløs integrasjon av 174 butikker over hele landet.

– Vi er fornøyd med den raske implementeringen, som sikrer rask avkastning på vår investering. Ved å rulle ut et heldekkende forretningssystem forventer vi oss fordeler som redusert lagerbeholdning samt forbedret etterfylling av over 15 000 varer i vår riksdekkende butikkjede. I IFS har vi funnet en IT-partner som kan levere riktig kompetanse og funksjonalitet og samtidig holde tritt med veksten vår, sier Masood Nizam, AAFL General Manager, Operations.

– Vi er glade for den vellykkede utrullingen for AAFL’s varierte virksomheter. IFS har lang og veldokumentert erfaring med å levere bransjeløsninger til forhandlere og produksjonsbedrifter over hele verden. Vi ser frem til å støtte AAFL’s fremtidige vekst i dette dynamiske markedet, sier Asanga Marasinghe, Director, IFS Bangladesh.

Om Apex Adelchi Footwear

AAFL er en pioner innen eksport av foredlede lærprodukter i Bangladesh og er også involvert i den lokale skobransjen, med det nest største forhandlernettverket i landet. AAFL har strategiske, tekniske og markedsføringsmessige allianser i Italia. Selskapet ble børsnotert i 1993, har i dag 8 000 ansatte og styres i henold til regelverk for god eierstyring og selskapsledelse .

Mer informasjon finnes på www.apexadelchi.com

IFS er en børsnoteret virksomhet (XSTO: IFS) grunnlagt i 1983. Virksomheten utvikler , levererer og implementerer IFS Applications ™, et komponentbaseret forretningssystem. IFS fokuserer på bransjer hvor en eller flere av følgende kjerneprosesser er strategiske: service & vedlikehold , produksjon , logistikk og prosjekt .  IFS har mer enn 2000 kunder , er aktive i cirka 60 land og har 2800 ansatte. I 2012 gikk nettoomsetningen opp til SEK  2,7 milliarder.

For mere informasjon se www.IFSWORLD.com .

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Om oss

IFS™ er en ledende, global leverandør av forretningssystem som hjelper virksomheter med å bli mer fleksible. Med omfattende kompetanse innen utvalgte bransjer tilbyr IFS et fleksibelt, helintegrert forretningssystem (ERP) inkludert løsninger for vedlikehold (EAM) og service. IFS ble grunnlagt i 1983 og er en børsnotert virksomhet (XSTO: IFS) med cirka 2800 ansatte. IFS støtter mer enn 1 million brukere over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernettverk. For mere informasjon se IFSworld.com. Følg IFS på Twitter: @ifsworld

Sitater

Vi er fornøyd med den raske implementeringen, som sikrer rask avkastning på vår investering. Ved å rulle ut et heldekkende forretningssystem forventer vi oss fordeler som redusert lagerbeholdning samt forbedret etterfylling av over 15 000 varer i vår riksdekkende butikkjede. I IFS har vi funnet en IT-partner som kan levere riktig kompetanse og funksjonalitet og samtidig holde tritt med veksten vår.
Sier Masood Nizam, AAFL General Manager, Operations