En ledende produsent og forhandler av sko i Sør Asia går i drift med IFS Applications 8

IFS melder at APEX Adelchi Footwear Ltd (AAFL), den største produsent og eksportør av sko, samt ledende forhandler av lærprodukter i Bangladesh, har implementert IFS Applications 8™. Løsningen ble rullet ut til 174 butikker i løpet av 12 måneder og støtter AAFL’s verdikjede, fra produksjon til butikk.

Etter nøye evaluering av ni ledende leverandører av forretningssystem, slik som SAP og Oracle, valgte AAFL i 2012 å implementere IFS Applications for å effektivisere sin virksomhet.

Løsningen, som dekker detaljhandel, produksjon, økonomi, distribusjon og personalhåndtering, ble deretter implementert i løpet av bare 12 måneder over hele AAFL-organisasjonen og førte til en sømløs integrasjon av 174 butikker over hele landet.

– Vi er fornøyd med den raske implementeringen, som sikrer rask avkastning på vår investering. Ved å rulle ut et heldekkende forretningssystem forventer vi oss fordeler som redusert lagerbeholdning samt forbedret etterfylling av over 15 000 varer i vår riksdekkende butikkjede. I IFS har vi funnet en IT-partner som kan levere riktig kompetanse og funksjonalitet og samtidig holde tritt med veksten vår, sier Masood Nizam, AAFL General Manager, Operations.

– Vi er glade for den vellykkede utrullingen for AAFL’s varierte virksomheter. IFS har lang og veldokumentert erfaring med å levere bransjeløsninger til forhandlere og produksjonsbedrifter over hele verden. Vi ser frem til å støtte AAFL’s fremtidige vekst i dette dynamiske markedet, sier Asanga Marasinghe, Director, IFS Bangladesh.

Om Apex Adelchi Footwear

AAFL er en pioner innen eksport av foredlede lærprodukter i Bangladesh og er også involvert i den lokale skobransjen, med det nest største forhandlernettverket i landet. AAFL har strategiske, tekniske og markedsføringsmessige allianser i Italia. Selskapet ble børsnotert i 1993, har i dag 8 000 ansatte og styres i henold til regelverk for god eierstyring og selskapsledelse.

Mer informasjon finnes på www.apexadelchi.com

IFS er en børsnoteret virksomhet (XSTO: IFS) grunnlagt i 1983. Virksomheten utvikler, levererer og implementerer IFS Applications™, et komponentbaseret forretningssystem. IFS fokuserer på bransjer hvor en eller flere av følgende kjerneprosesser er strategiske: service & vedlikehold, produksjon, logistikk og prosjekt.  IFS har mer enn 2000 kunder, er aktive i cirka 60 land og har 2800 ansatte. I 2012 gikk nettoomsetningen opp til SEK  2,7 milliarder.

For mere informasjon se www.IFSWORLD.com.

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Om oss

IFS™ utvikler og leverer programvare til kunder over hele verden som produserer og distribuerer varer, vedlikeholder anleggsmidler og driver service-orienterte bedrifter. Vår bransjekompetanse og våre løsninger sammen med vårt kundefokus har gjort oss til en anerkjent leder og en av de mest anbefalte tilbyderne innen vår sektor. Våre 3500 ansatte støtter mer enn en million brukere over hele verden gjennom lokale kontorer og et voksende partnernettverk. Mer informasjon er tilgjengelig på IFSworld.com. Følg IFS på Twitter: @ifsworld

Sitater

Vi er fornøyd med den raske implementeringen, som sikrer rask avkastning på vår investering. Ved å rulle ut et heldekkende forretningssystem forventer vi oss fordeler som redusert lagerbeholdning samt forbedret etterfylling av over 15 000 varer i vår riksdekkende butikkjede. I IFS har vi funnet en IT-partner som kan levere riktig kompetanse og funksjonalitet og samtidig holde tritt med veksten vår.
Sier Masood Nizam, AAFL General Manager, Operations