IFS™ lanserer nye apper for smarte telefoner

IFS lanserer sju nye smarttelefon-apper i serien IFS Touch Apps samt den første appen for Windows Phone og Windows 8. De nye applikasjonene – tilgjengelige på Google Play Store, Apple App Store og Windows Marketplace – leverer intuitiv mobil funksjonalitet innen områder som HR, markedsstøtte (CRM), ad-hoc rapportering, søk i forretningssystem, fartøyshåndtering samt IFS supporttjenester.

Etter lanseringen av IFS Notify Me, en nettskybasert forretningsapp for attestering av innkjøp, utgifter og fakturaer, utvider IFS nå sitt tilbud av mobilitetsprodukter med sju nye apper. I den forbindelse lanseres også IFS Notify Me for Windows Phone og Windows 8.

De nye IFS Touch Appene er:
IFS Time Tracker for prosjektrapportering og -bekreftelse av tid og deltagelse.
IFS Trip Tracker for utgiftrapportering i sanntid for den mobile medarbeider. Tilgjengelig fra Google Play.
IFS Sales Companion for selgere som vil håndtere kunder, opplysninger og salgsmuligheter.
IFS Quick Reports for å kjøre og vise ad-hoc-rapporter på den mobile enheten.
IFS Quick Facts for hurtige nøkkelordsøk på alle objekter i IFS Applications™.
IFS Flight Log for håndtering av operative plattformdata innen fly- og forsvarsindustrien.
IFS Support Companion for kommunikasjon med IFS supportsenter.

– Ved å fokusere på brukernes faktiske behov har vi utviklet et app konsept som leverer en intuitiv brukeropplevelse i et sikkert system for å fremme brukeraksept og effektivitet. Appenes funksjonalitet er i hovedsak foreslått av våre kunder for å passe deres behov. På den måten fortsetter vi å produsere funksjonelle og elegante apper som er enkle å prøve, kjøpe og bruke, sier Dan Matthews, teknologisjef hos IFS.

IFS jobber for å harmonisere den raske utviklingen innen smarte telefoner og apper med den mer langsomme utviklingen innen forretningssystemer, blant annet gjennom en unik tilpasning av nettsky-teknologi. Istedenfor å produsere apper som kommuniserer direkte med forretningssystemet kommuniserer IFS Touch Apps med tjenester i IFS-skyen.

IFS Touch Apps er utformet for å gi en intuitiv brukeropplevelse til den mobile arbeidsstyrken. Appene fokuserer på å løse enkle oppgaver og gir brukeren relevant informasjon istedenfor en full presentasjon av data. Appene er utviklet for å minimere antall knappetrykk og brukeren kan når som helst å stenge applikasjonen for å fortsette arbeidet senere.

MERK: Ved publiseringstidpunktet er alle IFS Touch Apps tilgjenglige for nedlasting fra Google Play og/eller Apple App Store med unntak av IFS Flight Log som kommer til å tilbys privat i henhold til kravene innen fly- og forsvarsindustrien.

KONTAKTINFORMASJON

Glenn Arnesen
CEO IFS Scandinavia
glenn.arnesen@ifsworld.com

IFS er et børsnotert konsern (OMX STO: IFS) grunnlagt i 1983 som utvikler, leverer og implementerer IFS Applications, et komponentbasert forretningssystem basert på SOA-teknologi. IFS fokuserer på virksomheter der en eller flere av følgende kjerneprosesser er strategiske; vedlikehold & service, produksjon, logistikk og prosjekt. IFS har over 2000 kunder, kontor i over 60 land og har totalt ca 2800 ansatte. Nettoomsetningen i 2011 ble SEK 2,6 milliarder.
For mer informasjon – se www.ifsworld.com.
Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS’ Blog: http://blogs.ifsworld.com/

IFS, Box 1545, 581 15 Linköping – Telefon: +46 13 460 40 00 – Fax: +46 13 460 40 01
Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) er et børsmnotert AB registrert i Sverige.
Organisasjionsnummer: 556122-0996. Hovedkontor: Box 1545, SE-581 15 Linköping.