IFS Applications mottar typegodkjenning fra DNV GL

• Typegodkjent vedlikeholdssystem reduserer levetidskosten til anlegg
  • Lavere totale prosjektkostnader for sertifisering og klassifisering
  • Anerkjennelse av IFS’s brede bransjekunnskap

IFS kunngjør i dag at verdens ledende skip og offshore klassifikasjonsselskap til den globale olje- og gassindustrien DNV GL har gitt IFS Applications™ typegodkjenning.

DNV GL har stadfestet at løsningen for planlagt mekanisk vedlikehold i IFS Applications 8 er i samsvar med DNVs standard for klassifisering av skip og DNV Offshore Service Spesifikasjoner for bruk ombord DNV-klassifiserte fartøy. Denne sertifiseringen sikrer IFS 'kunder flere fordeler, inkludert lavere totale prosjektkostnader knyttet til klassifisering og sertifisering.

I mer enn 20 år, har IFS jobbet tett med selskapene i den globale olje- og gassindustrien. Med over 400 kunder i dette markedet som bruker IFS løsningen i dag, er vårt strategiske fokus på olje- og gassindustrien dokumentert i både dyp bransjekunnskap og en solid track record.

DNV GL Senioringeniør Thomas Knödlseder sa, " For kundene er DNV typegodkjenning et viktig verktøy for å sikre at produktet tilfredsstiller de kvalitetsnormer som DNV har som referanser. Vi er glade for at IFS har gjennomgått denne sertifiseringsprosessen og er veldig fornøyd med resultatet."

I en kommentar til DNV GL godkjenning, sa IFS Scandinavia konsernsjef Glenn Arnesen: "et godkjenningsstempel som denne sertifiseringen innebærer, er svært viktig for oss og for våre kunder i bransjen. Typegodkjenningen er et bevis på vårt engasjement i denne bransjen og sikrer at vår løsning fortsetter å ligge i forkant og bringer ytterligere merverdi til våre kunder."

Om DNV GL

Drevet av deres mål om å sikre liv, verdier og miljø, gjør DNV GL det mulig for organisasjoner å fremme sikkerhet og bærekraft i sin virksomhet. DNV GL opererer i mer enn 100 land og deres 16.000 fagfolk er dedikert til å hjelpe deres kunder innen skipshandel, olje & gass, energi og andre næringer for å gjøre verden tryggere, smartere og grønnere.

KONTAKTINFORMASJON
Tom Smith
Marketing Director
tom.smith@ifsworld.com

IFS™ er en ledende, global leverandør av forretningssystem som hjelper virksomheter med å bli mer fleksible. Med omfattende kompetanse innen utvalgte bransjer tilbyr IFS et fleksibelt, helintegrert forretningssystem (ERP) inkludert løsninger for vedlikehold (EAM) og service. IFS er en børsnotert virksomhet (XSTO: IFS) grunnlagt i 1983 og har i dag over 2600 ansatte. IFS støtter mer enn 2200 kunder over hele verden fra lokale kontorer og gjennom partnere i mer enn 60 land.

For mer informasjon se: www.ifsworld.com.

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Sitater

Thomas Knödlseder, DNV GL Senioringeniør