IFS Applications støttes av Windows Azure

IFS kunngjør at det komponentbaserte forretningssystemet IFS Applications 8 er testet og sertifisert for implementering på Microsofts nettskyløsning Windows Azure.

Stadig flere virksomheter flytter programmer som for eksempel e-post, samhandlingsløsninger og andre arbeidsoppgaver til offentlige nettskyer som Windows Azure. Som svar på den økende interessen for å kjøre forretningsløsninger i nettskyer melder IFS at IFS Applications er sertifisert for og støttes av Windows Azure. Sertifiseringen gjør det også mulig å implementere IFS Applications i en privat nettsky via Microsofts Windows Server Hyper-V.

– Ved å sertifisere IFS Applications på Windows Azure gir vi våre kunder muligheten til å velge å implementere IFS Applications lokalt eller i nettskyen. Vi har valgt å gjøre dette dels for at Windows Azure-skyen gir oss en komplett teknologisk plattform for å kjøre IFS Applications, dels på grunn av den voksende interessen for Windows Azure, sier Dan Matthews, CTO, IFS.

– Windows Azure er en åpen, fleksibel og skalerbar nettskyplattform som gjør det mulig å bygge, implementere og håndtere applikasjoner over et globalt nettverk av datasenter som kontrolleres av Microsoft. Vi er glad for at IFS har valgt å utvide sin implementeringsmodell med Windows Azure, dette vil hjelpe våre felles kunder med å dra nytte av nettskyens fordeler, sier Steven Martin, General Manager, Windows Azure, Microsoft.

Sertifisering og support for Windows Azure dekker den sentrale IFS Applications 8-pakken. IFS har verifisert at IFS Applications ytelse på Windows Azure har likeverdig ytelse som på tilsvarende lokale servere og lagringsenheter.

KONTAKTINFORMASJON
Tom Smith
Marketing Director
tom.smith@ifsworld.com

IFS er en børsnoteret virksomhet (XSTO: IFS) grunnlagt i 1983. Virksomheten utvikler, levererer og implementerer IFS Applications™, et komponentbaseret forretningssystem. IFS fokuserer på bransjer hvor en eller flere av følgende kjerneprosesser er strategiske: service & vedlikehold, produksjon, logistikk og prosjekt.  IFS har mer enn 2000 kunder, er aktive i cirka 60 land og har 2800 ansatte. I 2012 gikk nettoomsetningen opp til SEK  2,7 milliarder.

For mere informasjon se www.IFSWORLD.com.
Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Om oss

IFS™ utvikler og leverer programvare til kunder over hele verden som produserer og distribuerer varer, vedlikeholder anleggsmidler og driver service-orienterte bedrifter. Vår bransjekompetanse og våre løsninger sammen med vårt kundefokus har gjort oss til en anerkjent leder og en av de mest anbefalte tilbyderne innen vår sektor. Våre 3500 ansatte støtter mer enn en million brukere over hele verden gjennom lokale kontorer og et voksende partnernettverk. Mer informasjon er tilgjengelig på IFSworld.com. Følg IFS på Twitter: @ifsworld

Sitater