IFS demonstrerer in-memory-funksjonalitet i IFS Applications 9

IFS planlegger at de i løpet av 2015 vil levere in-memory-optimering som oppdatering av IFS Applications 9

IFS presenterer sine planer for in-memory-funksjonalitet ved IFS World Conference i Boston. Riktige scenarier basert på dataanalyse i realtid i IFS Applications er tusen ganger raskere ved bruk av in-memory-teknologi.

IFS sin in-memory-database-teknologi vil gi bedrifter bedre kontroll over sin virksomhet takket være rask analyse og rapportering av transaksjonsdata i stedet for at informasjonen lagres i datavarehus og bare oppdateres med jevne mellomrom. Løsningen støtter også IFS sin strategi om å bruke visualisering og analyse som en innebygget del av prosesser i applikasjonen. Dette for å øke oversikten og forbedre beslutningene som blir tatt på alle nivåer i organisasjonen.

Som en del av in-memory-løsningen presenterte IFS også IFS In-Memory Advisor™, som er et nytt verktøy til å hjelpe bedrifter med å bruke in-memory-teknologi innenfor de områder av IFS Applications som vil gi størst effekt. Løsningen blir en del av den oppdatering av IFS Applications 9 som blir levert i 4. kvartal 2015.

Takket være in-memory-funksjonaliteten reduseres endel analyser fra å ta minutter til nå brøkdeler av et sekund.

– Fordelene med in-memory gjør seg gjeldende når du har ca. en million poster i en tabell og den største effekten merkes når du bearbeider hundrevis av millioner poster. For begrenset analyse kan hastigheten øke hundrevis eller tusenvis av ganger, mens for store analyser kan hastigheten økes med en faktor opp til ti og enkelte analyser er ikke påvirket i det hele tatt. Ved å bruke faktiske kundedata, ser vi kompresjonsforholdstall mellom 3:1 og 10:1, noe som betyr at du trenger mye mindre minne enn det informasjonen bruker på selve disken, sier Dan Matthews, CTO i IFS.

Behovet for lagring er ytterligere redusert ved IFS evolusjonære tilnærming til in-memory-databaser. I stedet for stadig å lagre hele databasen i minnet, som ikke er nødvendig eller spesielt gunstig, har IFS utviklet IFS In-Memory Advisor. Dette verktøyet er utviklet og leveres som en del av IFS’ in-memory-løsning og hjelper kundene til å bruke teknologien i de deler av IFS Applications der den gjør mest nytte. Dette sikrer en optimal balanse mellom å bruke in-memory-teknologi der det trengs, mens de resterende dataene er lagret på en rimeligere disk.

– IFS har alltid foretrukket det evolusjonære foran revolusjon. Vi ønsker å tilby in-memory-løsninger til våre kunder på deres egne premisser. Vi tvinger dem ikke til å kaste ut sine eksisterende databaser eller kunnskap, for å gjennomgå en omfattende oppdatering eller tilbakekjøp av deres brukerlisenser, tilføyer Dan Matthews.

KONTAKTINFORMASJON
Tom Smith
Marketing Director
tom.smith@ifsworld.com

IFS™ er en ledende, global leverandør av forretningssystem som hjelper virksomheter med å bli mer fleksible. Med omfattende kompetanse innen utvalgte bransjer tilbyr IFS et fleksibelt, helintegrert forretningssystem (ERP) inkludert løsninger for vedlikehold (EAM) og service. IFS ble grunnlagt i 1983 og er en børsnotert virksomhet (XSTO: IFS) med cirka 2700 ansatte. IFS hjelper mer enn 2400 kunder over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernettverk.

For mer informasjon se www.IFSWORLD.com

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Sitater

Dan Matthews, CTO i IFS