IFS lanserer global cloud-løsning i Microsoft Azure

IFS kunngjør i dag at IFS Applications er tilgjengelig på Microsoft Azure. Det nye tilbudet reduserer behovet for hardware-infrastruktur og gir kundene en kostnadseffektiv, rask og sikker måte å dra nytte av IFS Applications.

I tillegg til å unngå mange av de høye kostnadene ved oppstart som normalt følger i kjølvannet av on-premise-løsninger, gjør den cloud-baserte løsningen fra IFS og Microsoft det mulig for kundene å enkelt øke bredden i sin installasjon samt skalere antall brukere i takt med virksomhetens vekst. Azure er et gjennemprøvet cloud-miljø som gir funksjonalitet til databeskyttelse og forretningskontinuitet som en typisk on-premise-installasjon ikke har.

Hele IFS Applications, som er et fleksibelt, helintegrert forretningssystem (ERP) inkludert løsninger for vedlikehold (EAM) og service, kan brukes i Azure. Kunder som ønsker å bruke IFS Applications som cloud-løsning, kan bruke Azure enten som Infrastructure as a Service (IaaS) og selv håndtere sin IFS Applications-løsning, eller de kan få den administrert og håndtert som en tjeneste (SaaS). IaaS-løsningen er tilgjengelig nå og SaaS-løsningen som omfatter både tekniske og applikasjonsadministrerte tjenester, vil bli rullet ut i løpet av de neste seks månedene.

Mark Boulton, Chief Marketing Officer i IFS, sier, “Å samarbeide med Microsoft om å tilby IFS i Azure var helt naturlig, fordi Azure passer våre kunders behov veldig godt. Våre kunder ønsker en sikker cloud-plattform hvor de raskt kan komme i gang og dra nytte av IFS Applications i tråd med sine forretningsbehov. IFS er synonymt med fleksibilitet, så det å kunne gi kundene mulighet til raskt å implementere ny funksjonalitet eller enkelt å utvide bruken av IFS Applications til nye markeder er meget attraktivt,”

Mike Schutz, GM for Cloud Platform, Microsoft Azure sier, “Cloud computing blir stadig mer populært blant bedrifter som ønsker å spare penger og øke hastighet og effektivitet, men de trenger en løsning som er skalerbar og globalt tilgjengelig. Det arbeid som IFS gjør med Azure, gjør det mulig for bedrifter å utnytte alle fordelene ved cloud-løsninger og utnytte IFS Applications på en svært skalerbar plattform.”

For å validere løsningen, har IFS arbeidet sammen med betakunden Ebara, som fremstiller presisjonsinstrumenter.

”Ebara har besluttet å bruke de viktigste it-systemene som cloud-løsninger og som kunde hos IFS i mange år, var det som musikk i ørene da vi hørte om dette nye initiativet med Microsoft Azure. Vi ble mer enn imponert over hvor enkelt og raskt det var å lage vårt første IFS-miljø i Azure, som er et cloud-miljø vi allerede er komfortable med, siden vi nettopp har begynt å bruke Office 365.” sier Frank Lowery, IT Direktør i Ebara.

Dan Mattews, Chief Technology Officer i IFS legger til “Det kreves ikke så mye jobb å kjøre IFS Applications i Microsoft Azure, da det viste seg å være det samme som å implementere IFS Applications on-premise.”

IFS Applications er nå tilgjengelig for kundene i Microsoft Azure. For mer informasjon, se: www.ifsworld.com/no/IFS-on-Azure

KONTAKTINFORMASJON
Tom Smith
Marketing Director
tom.smith@ifsworld.com

IFS™ er en ledende, global leverandør av forretningssystem som hjelper virksomheter med å bli mer fleksible. Med omfattende kompetanse innen utvalgte bransjer tilbyr IFS et fleksibelt, helintegrert forretningssystem (ERP) inkludert løsninger for vedlikehold (EAM) og service. IFS er en børsnotert virksomhet (XSTO: IFS) grunnlagt i 1983 og har i dag over 2600 ansatte. IFS støtter mer enn 2200 kunder over hele verden fra lokale kontorer og gjennom partnere i mer enn 60 land.

For mer informasjon se: www.ifsworld.com

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Om oss

IFS™ utvikler og leverer programvare til kunder over hele verden som produserer og distribuerer varer, vedlikeholder anleggsmidler og driver service-orienterte bedrifter. Vår bransjekompetanse og våre løsninger sammen med vårt kundefokus har gjort oss til en anerkjent leder og en av de mest anbefalte tilbyderne innen vår sektor. Våre 3500 ansatte støtter mer enn en million brukere over hele verden gjennom lokale kontorer og et voksende partnernettverk. Mer informasjon er tilgjengelig på IFSworld.com. Følg IFS på Twitter: @ifsworld