IFS leverer første fase av nytt BI-konsept

IFS leverer nå første fase av selskapets nye konsept for Business Intelligence (BI). IFS’ langsiktige satsing på BI inkluderer ny funksjonalitet, utvidede integrasjonsmuligheter samt spesialiserte BI-konsulenter i Skandinavia og Nord-Amerika.

IFS’ BI konsept er basert på det fleksible konseptet "BI by Choice, BI Built in". Konseptet gjør det mulig for kunder å integrere ønsket BI-plattform med IFS Applications eller å velge en innebygd løsning basert på Microsoft BI.

Med konseptet "BI Built in" blir BI en integrert del av de daglige forretningsprosessene, der de innebygde BI-komponentene fungerer som naturlige deler av det totale systemet. Rent praktisk betyr dette at brukerne får tilgang til mer BI-funksjonalitet direkte i brukergrensesnittet til IFS Applications. Det innebygde aspektet inkluderer dessuten en utvidet og fordypet integrasjon med Microsoft BI-løsninger. Denne løsningen kombinerer de omfattende mulighetene i Microsoft BI med den intuitive designen til IFS Applications og utgjør en komplett og sømløst integrert løsning, ferdig til bruk.

Det andre aspektet av BI-strategien, "BI by Choice", retter seg mot selskaper med en klar preferanse når det gjelder BI-verktøy. I praksis betyr dette at informasjonsvisningen er tilgjengelig fra IFS Applications, og at systemet kan integreres med andre BI-løsninger. Med andre ord foregår datautvekslingen mellom IFS Applications og tredjepartsløsningen på et høyere nivå enn det grunnleggende transaksjonsnivået, noe som gjør det mulig å koble en valgfri BI-løsning til IFS Applications uten å miste den integrerte og komplette brukeropplevelsen.

I tillegg til utvikling av ny BI-funksjonalitet har IFS opprettet to BI-konsulentgrupper; en i Skandinavia og en i Nord-Amerika. Målet med begge gruppene er å tilby BI-kompetanse som reflekterer produktets heldekkende natur - fra utvikling og rådgivning til implementering.

"Vi fortsetter å investere i vår BI-løsning som involverer ressurser i hele selskapet - fra utviklingsavdelingens langsiktige produktplanlegging til BI-gruppenes kundefokuserte konsulentvirksomhet. IFS' fokus er å levere reell forretningsverdi på hvert trinn", sa Thomas Säld, VP Research & Development, IFS.

Telefon: 47 66 90 73 00

Frédéric Guigues
frederic.guigues@ifsworld.com

IFS er et børsnotert konsern (OMX STO: IFS) grunnlagt i 1983 som utvikler, leverer og implementerer IFS Applications™, et komponentbasert forretningssystem basert på SOA-teknologi. IFS fokuserer på virksomheter der en eller flere av følgende kjerneprosesser er strategiske: vedlikehold og service, produksjon, logistikk og prosjekt. IFS har over 2000 kunder, virksomhet i over 50 land og har totalt ca. 2700 ansatte. Nettoomsetningen i 2010 ble SEK 2,6 milliarder.
For mer informasjon om IFS kan du gå til: www.IFSWORLD.com

IFS, Postboks 1545, SE-581 15 Linköping, Sverige – Tlf.: +46 13 460 40 00 – Faks.: +46 13 460 40 01
Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) is a limited liability company registered in Linköping, Sweden.
Corporate identity number: 556122-0996

Om oss

IFS™ utvikler og leverer programvare til kunder over hele verden som produserer og distribuerer varer, vedlikeholder anleggsmidler og driver service-orienterte bedrifter. Vår bransjekompetanse og våre løsninger sammen med vårt kundefokus har gjort oss til en anerkjent leder og en av de mest anbefalte tilbyderne innen vår sektor. Våre 3500 ansatte støtter mer enn en million brukere over hele verden gjennom lokale kontorer og et voksende partnernettverk. Mer informasjon er tilgjengelig på IFSworld.com. Følg IFS på Twitter: @ifsworld