IFS Managed Cloud på Microsoft Azure nå tilgjengelig globalt

Kunder kan nå dra nytte av en single-tenant cloud-service løsning hvor IFS håndterer cloud-infrastruktur, operativsystem, database, middleware samt IFS Applications

IFS kunngjør, at IFS Applications nå er globalt tilgjengelig som en managed service på Microsoft Azure. IFS Managed Cloud på Microsoft Azure ble i dag presentert på IFS World Conference 2015 og tilbyr en fleksibel og kostnadseffektiv måte å installere og drifte IFS Applications.

IFS Managed Cloud, optimalisert for IFS Applications 8 og 9, er en sikker, single-tenant løsning i det verdensledende Azure-miljøet. Kunder kan nå velge hvordan og når endringer av IFS Applications skal skje, samt spesifisere vedlikehold og oppgraderinger som passer til deres behov. Løsningen lar virksomhetens it-personal fokusere på å støtte virksomheten i stedet for å håndtere infrastruktur, databaser og applikasjoner.

– IFS Managed Cloud er en milepæl i vårt selskaps historie siden løsningen tilbyr våre kunder en rekke nye muligheter til å implementere og bruke våre løsninger. Vi har utviklet IFS Managed Cloud for å levere fleksibilitet, forbedret sikkerhet og pålitelighet på et nivå, som ville vært vanskelig og dyrt å oppnå gjennom en lokal installasjon. Med den nye applikasjonsarkitektur i IFS Applications 9, samt muligheten til å utnytte Azures globale nettverk av datasentre, tilbyr vi en fremtidsrettet cloud-løsning som reduserer kompleksitet, risiko og kostnader, sier Dan Matthews, CTO i IFS.

– Selv om flere og flere virksomheter vender sig mot skyen for å øke hastigheten og senke kostnadene, er det viktig å huske at ikke alle løsninger er likeverdige. Forbedret sikkerhet, global tilgjengelighet og integrasjon med virksomhetens eksisterende it-miljø er også viktige faktorer som leveres som standard med Microsoft Azure. IFS Managed Cloud på Microsoft Azure utnytter disse mulighetene på en ideell måte for å hjelpe virksomheter med å dra fordel av skyen, sier Vibhor Kapoor, Director of Product Marketing, Microsoft Azure.

Mer informasjon om IFS’ cloud-løsninger på www.ifsworld.com/cloud.

KONTAKTINFORMASJON
Tom Smith
Marketing Director
tom.smith@ifsworld.com

IFS™ er en ledende, global leverandør av forretningssystem som hjelper virksomheter med å bli mer fleksible. Med omfattende kompetanse innen utvalgte bransjer tilbyr IFS et fleksibelt, helintegrert forretningssystem (ERP) inkludert løsninger for vedlikehold (EAM) og service. IFS ble grunnlagt i 1983 og er en børsnotert virksomhet (XSTO: IFS) med cirka 2700 ansatte. IFS hjelper mer enn 2400 kunder over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernettverk.

For mer informasjon se www.IFSWORLD.com

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Sitater

Dan Matthews, CTO i IFS