IFS utvikler system for rotasjonsplanlegging for ansatte i offshoreindustrien

HR ledelse og planlegging i olje-og gassindustrien har lenge vært preget av mange lokale avtaler , noe som gjør det til en utfordring for globale selskaper å overholde nasjonale regler og forskrifter.

Tradisjonelt har bemanning og rotasjonsplanlegging i olje-og gassindustrien vært en komplisert oppgave administrert av ad- hoc, tilpasset eller tredjepartsløsninger . For å møte dette behovet , lanserer IFS en ny modul for bemanning og rotasjonsplanlegging som en integrert del av IFS Applications og som sikrer effektiv støtte for offshorevirksomhetene.

Den nye IFS-løsningen vil gi selskapene mulighet til å håndtere dag - til-dag planlegging av offshore ansatte mer dynamisk og samtidig sikre full overensstemmelse med bransjestandarder . Løsningen tilbyr følgende fordeler :

• Etablerer en faktisk industristandardløsning for planlegging og sporing av virksomhetskritiske HR data
  • Fullt integrert funksjonalitet med IFS Applications ERP

CEO i IFS Scandinavia Glenn Arnesen sier: " IFS sin ambisjon om å forsterke sin posisjon i olje-og gassindustrien, er reflektert i dette strategiske samarbeidet med våre kunder Odfjell og Archer . Deres innsikt og samarbeid gjør det mulig for oss å utvikle en ny bransjeløsning for HR og rotasjon tilpasset deres behov for å operere effektivt, og samtidig etterkomme både bransjens og deres egne standarder. Det er et flott eksempel på hvordan vi jobber sammen med bransjeledende selskaper for å levere merverdi til våre kunder. Planlegging er avgjørende for å øke effektiviteten i offshorevirksomheter og den nye bemanning og rotasjonløsningen fyller et åpenbart gap i markedet . Vi er sikre på at det vil bli godt mottatt av den bredere olje og gassindustrien . "

"For å støtte de unike HR kravene i vår bransje, trengte vi en bemanning- og rotasjonsløsning som er fullt integrert i vår IFS Applications løsning," sier Tor Tjeldnes, CIO Odfjell Drilling. "Vi ønsker at samarbeidet skal levere en omfattende løsning for rotasjonsplanlegging fullt integrert i IFS Applications."

" Vi ser klare fordeler ved å ha en løsning for bemanning og rotasjonsplanlegging fullt integrert med vårt ERP-system ," sa HR-direktør i Archer, Knut Dolmen. "Å e ffektivt kunne håndtere ansatte spredt over hele verden, alle underlagt lokale forskrifter , er en viktig del av vår virksomhet , og vi er sikre på at ved å arbeide direkte med IFS, vil vi utvikle d en beste løsningen for å støtte dette. "

Om Archer

Archer er et internasjonalt serviceselskap innen oljeindustrien med mer enn 40 års erfaring , over 8000 ansatte og virksomheter i mer enn 100 steder over hele verden . Fra boretjenester , produksjonsoptimalisering , brønnintegritet og intervensjon til nedstenging, er Archer fokusert på å levere høyeste kvalitet tjenester og produkter til boring og brønnservice på en sikker måte. For mer informasjon besøk : www.archerwell.com .

Om ODFJELL

Odfjell Drilling er en internasjonal boreentreprenør som tilbyr mobile offshore boreenheter for værharde områder og ultradypvannsboringer , plattformboring , ingeniørarbeid og brønntjenester . Selskapet ble notert på Oslo Børs i 2013 og opererer i fem værharde områder og ekstreme dypvannsboreenheter i Norge , Tanzania , Angola og Brasil. Selskapet sysselsetter 3200 personer , og opererer i mer enn 20 land . For mer informasjon besøk : www.odfjelldrilling.com/

KONTAKTINFORMASJON
Tom Smith
Marketing Director
tom.smith@ifsworld.com

IFS ™ er en ledende, global leverandør av forretningssystem som hjelper virksomheter med å bli mer fleksible. Med omfattende kompetanse innen utvalgte bransjer tilbyr IFS et fleksibelt, helintegrert forretningssystem (ERP) inkludert løsninger for vedlikehold (EAM) og service. IFS er en børsnotert virksomhet (XSTO: IFS) grunnlagt i 1983 og har i dag over 2600 ansatte. IFS støtter mer enn 2200 kunder over hele verden fra lokale kontorer og gjennom partnere i mer enn 60 land.

For mere informasjon besøk www.IFSWORLD.com .

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Om oss

IFS™ er en ledende, global leverandør av forretningssystem som hjelper virksomheter med å bli mer fleksible. Med omfattende kompetanse innen utvalgte bransjer tilbyr IFS et fleksibelt, helintegrert forretningssystem (ERP) inkludert løsninger for vedlikehold (EAM) og service. IFS ble grunnlagt i 1983 og er en børsnotert virksomhet (XSTO: IFS) med cirka 2800 ansatte. IFS støtter mer enn 1 million brukere over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernettverk. For mere informasjon se IFSworld.com. Følg IFS på Twitter: @ifsworld

Sitater