IFS utvikler system for rotasjonsplanlegging for ansatte i offshoreindustrien

HR ledelse og planlegging i olje-og gassindustrien har lenge vært preget av mange lokale avtaler, noe som gjør det til en utfordring for globale selskaper å overholde nasjonale regler og forskrifter.

Tradisjonelt har bemanning og rotasjonsplanlegging i olje-og gassindustrien vært en komplisert oppgave administrert av ad-hoc, tilpasset eller tredjepartsløsninger. For å møte dette behovet, lanserer IFS en ny modul for bemanning og rotasjonsplanlegging som en integrert del av IFS Applications og som sikrer effektiv støtte for offshorevirksomhetene.

Den nye IFS-løsningen vil gi selskapene mulighet til å håndtere dag-til-dag planlegging av offshore ansatte mer dynamisk og samtidig sikre full overensstemmelse med bransjestandarder. Løsningen tilbyr følgende fordeler:

• Etablerer en faktisk industristandardløsning for planlegging og sporing av virksomhetskritiske HR data
  • Fullt integrert funksjonalitet med IFS Applications ERP

CEO i IFS Scandinavia Glenn Arnesen sier: "IFS sin ambisjon om å forsterke sin posisjon i olje-og gassindustrien, er reflektert i dette strategiske samarbeidet med våre kunder Odfjell og Archer. Deres innsikt og samarbeid gjør det mulig for oss å utvikle en ny bransjeløsning for HR og rotasjon tilpasset deres behov for å operere effektivt, og samtidig etterkomme både bransjens og deres egne standarder. Det er et flott eksempel på hvordan vi jobber sammen med bransjeledende selskaper for å levere merverdi til våre kunder. Planlegging er avgjørende for å øke effektiviteten i offshorevirksomheter og den nye bemanning og rotasjonløsningen fyller et åpenbart gap i markedet. Vi er sikre på at det vil bli godt mottatt av den bredere olje og gassindustrien. "

"For å støtte de unike HR kravene i vår bransje, trengte vi en bemanning- og rotasjonsløsning som er fullt integrert i vår IFS Applications løsning," sier Tor Tjeldnes, CIO Odfjell Drilling. "Vi ønsker at samarbeidet skal levere en omfattende løsning for rotasjonsplanlegging fullt integrert i IFS Applications."

"Vi ser klare fordeler ved å ha en løsning for bemanning og rotasjonsplanlegging fullt integrert med vårt ERP-system," sa HR-direktør i Archer, Knut Dolmen. "Å effektivt kunne håndtere ansatte spredt over hele verden, alle underlagt lokale forskrifter, er en viktig del av vår virksomhet, og vi er sikre på at ved å arbeide direkte med IFS, vil vi utvikle den beste løsningen for å støtte dette."

Om Archer

Archer er et internasjonalt serviceselskap innen oljeindustrien med mer enn 40 års erfaring, over 8000 ansatte og virksomheter i mer enn 100 steder over hele verden. Fra boretjenester, produksjonsoptimalisering, brønnintegritet og intervensjon til nedstenging, er Archer fokusert på å levere høyeste kvalitet tjenester og produkter til boring og brønnservice på en sikker måte. For mer informasjon besøk: www.archerwell.com.

Om ODFJELL

Odfjell Drilling er en internasjonal boreentreprenør som tilbyr mobile offshore boreenheter for værharde områder og ultradypvannsboringer, plattformboring, ingeniørarbeid og brønntjenester. Selskapet ble notert på Oslo Børs i 2013 og opererer i fem værharde områder og ekstreme dypvannsboreenheter i Norge, Tanzania, Angola og Brasil. Selskapet sysselsetter 3200 personer, og opererer i mer enn 20 land. For mer informasjon besøk: www.odfjelldrilling.com/

KONTAKTINFORMASJON
Tom Smith
Marketing Director
tom.smith@ifsworld.com

IFS™ er en ledende, global leverandør av forretningssystem som hjelper virksomheter med å bli mer fleksible. Med omfattende kompetanse innen utvalgte bransjer tilbyr IFS et fleksibelt, helintegrert forretningssystem (ERP) inkludert løsninger for vedlikehold (EAM) og service. IFS er en børsnotert virksomhet (XSTO: IFS) grunnlagt i 1983 og har i dag over 2600 ansatte. IFS støtter mer enn 2200 kunder over hele verden fra lokale kontorer og gjennom partnere i mer enn 60 land.

For mere informasjon besøk www.IFSWORLD.com.

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Om oss

IFS™ utvikler og leverer programvare til kunder over hele verden som produserer og distribuerer varer, vedlikeholder anleggsmidler og driver service-orienterte bedrifter. Vår bransjekompetanse og våre løsninger sammen med vårt kundefokus har gjort oss til en anerkjent leder og en av de mest anbefalte tilbyderne innen vår sektor. Våre 3500 ansatte støtter mer enn en million brukere over hele verden gjennom lokale kontorer og et voksende partnernettverk. Mer informasjon er tilgjengelig på IFSworld.com. Følg IFS på Twitter: @ifsworld

Sitater