IFS viser frem løsningskonsept som gir forretningsverdi av droner og IoT

IFS Labs lanserer innovative prosjekter designet for å drive digital transformasjon

IFS, presenterer løsning hvor vedlikeholdsarbeidere kan jobbe med IFS Applications™ ved hjelp av droneteknologi. Dronekonseptet ble presentert i dag på IFS World Conference 2016 i Gøteborg.

Konseptet er designet og realisert av IFS Labs, selskapets interne tenketank, som har gitt proof-of-concept av integrasjon mellom drone og IFS Applications for automatisk generering av arbeidsordre ved inspeksjons av anlegg.

Ved hjelp av visuell gjenkjenningsprogramvare, kan dronen gjenkjenne et brudd i en kraftlinje og automatisk generere en observasjon som registreres i IFS Applications via IFS IoT Business Connector. Sluttbrukeren kan analysere og behandle droneobservasjoner via IFS Lobby grensesnittet, der tilleggsinformasjon som geografisk posisjon og tilbakemeldinger fra kunder er kryss-referert for å hjelpe brukeren til å bestemme riktig vedlikehold og reparasjon.

"På IFS Labs ser vi utover dagens behov så bedrifter kan forutse hvilke løsninger som vil være nødvendig i fremtiden," sa direktør Bas de Vos, IFS Labs. "Det er et enormt potensial i droneteknologien og ved å presentere dette konseptet, har vi vist at IFS er klar til å hjelpe bedrifter til ikke bare å danne seg et begrep om, men viktigst å hente verdier fra nye innovasjoner, slik at de digitalt kan transformere sine virksomheter."

Det som også ble presentert innen innovasjonsområdet på IFS World Conference 2016, er innovative forretningsapplikasjoner som utnytter Internet of Things (IoT), augmented reality, wearable technology, beacon technology and 3D-printing.

IFS Labs er inspirert av forbrukerteknologi og innovative løsninger i en rekke bransjer og tilgjengeliggjør dette for IFS forretningsløsninger. IFS Labs finner løsninger i dag på morgendagens problemstillinger for å gjøre det daglige arbeidet mer produktivt, effektivt og inspirerende. Les mer om IFS Labs tidligere og nåværende prosjekter her: www.ifsworld.com/corp/solutions/ifs-applications/ifs-labs/.

Anders Lundin, PR Manager, IFS Scandinavia.Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

IFS™ er en ledende, global leverandør av forretningssystem som hjelper virksomheter med å bli mer fleksible. Med omfattende kompetanse innen utvalgte bransjer tilbyr IFS et fleksibelt, helintegrert forretningssystem (ERP) inkludert løsninger for vedlikehold (EAM) og service. IFS ble grunnlagt i 1983 og har i dag cirka 2800 ansatte. IFS støtter mer enn 1 million brukere over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernettverk. For mer informasjon se IFSworld.com

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/