Implema blir en del av IFS sitt voksende Partner Network som forhandler av IFS Applications

Det veletablerte Skandinaviske konsulentselskapet Implema støtter IFS sin vekst i produksjonssektoren

IFS kunngjør at selskapet har innledet et samarbeid med det svenske IT-selskapet Implema, som dermed blir en del av IFS Partner Network, for å starte videresalg, implementering og support av IFS Applications™ for produksjonssektoren i Sverige og Norge.

Implema, et av Skandinavias ledende konsulent selskap innen ERP bransjen har mer enn 100 ansatte ved ni kontorer i hele Sverige. Tidligere har Implema utelukkende jobbet med SAP, men utvider nå sin videresalgs og tjenesteportefølje med IFS Applications. Selskapet fokuserer på små og mellomstore bedrifter hovedsakelig innen produksjonsindustrien og er anerkjent for sine omfattende bransjeløsninger.

“Implemas strategi er å jobbe med de mest vellykkede leverandører av forretningssystemer,” sa CEO Jörgen Aronsson i Implema. “En rekke bransjeanalytikere har anerkjent IFS som en ledende og innovativ aktør i markedssegmenter hvor Implema har hatt stor suksess i mange år. Derfor ser vi store synergieffekter for begge selskaper når vi søker nye kunder i denne sektoren.”

CEO Glenn Arnesen i IFS Skandinavia la til: “Vi er svært fornøyd med samarbeidet med Implema, som støtter IFS sin strategi om å øke markedsandelen gjennom å utvide vårt partner økosystem. Implemas kompetanse i produksjonsindustrien samt deres erfaring I det skandinaviske ERP-markedet, vil gi IFS sine kunder flere leveranse alternativer samtidig som det gir IFS et sterkere tilbud og større salgskapasitet.”

Gjennom avtalen vil Implemas konsulenter sertifiseres via IFS Academy. Implema vil også blir gitt tilgang til Upgrade Factory som IFS har etablert for å hjelpe kunder til å oppgradere til den seneste versjonen av IFS Applications. Bare i løpet av det siste året har dette initiativet bidratt til å oppgradere mer enn 100 skandinaviske kunder til nye versjoner av IFS Applications med en kortere implementasjons tid, lavere kostnader og raskere gevinstrealisering som en konsekvens.

Anders Lundin, Corporate Communications. Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

Om Implema

Implema bidrar til å skape mer konkurransedyktige virksomheter og mer effektive arbeidsprosesser ved hjelp av markedsledende programvareløsninger. Implema er en aktiv og støttende partner som jobber tett på kundens virksomhet med fullt prosjektansvar. Med unik kompetanse og solid erfaring fra implementeringer av forretningssystemer utfører Implema alle prosjekter med fokus på forretningsverdi, tid og budsjett. Implema har hovedkontor i Stockholm med lokale kontorer i Göteborg, Malmö, Jönköping, Linköping, Karlstad, Västerås og Örebro. Selskapets omsetning er ca. SEK 130 millioner og de har rundt 100 ansatte. www.implema.se

IFS™ er en ledende, global leverandør av forretningssystem som hjelper virksomheter med å bli mer fleksible. Med omfattende kompetanse innen utvalgte bransjer tilbyr IFS et fleksibelt, helintegrert forretningssystem (ERP) inkludert løsninger for vedlikehold (EAM) og service. IFS ble grunnlagt i 1983 og er en børsnotert virksomhet (XSTO: IFS) med cirka 2700 ansatte. IFS hjelper mer enn 2400 kunder over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernettverk.

For mer informasjon se www.IFSWORLD.com

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/