Internasjonal sportsforhandler Stadium oppgraderer til IFS Applications 9 for å støtte økende vekst

IFS Applications 9 støtter 1,200 brukere på tvers av tre land

IFS, kunngjør at raskt voksende sportsforhandler Stadium har valgt å oppgradere til IFS Applications™ 9 og utvide løsningen med funksjonalitet for e-faktura.

Stadium er en voksende sportsforhandler i Nord Europa med mer enn 160 butikker i Sverige, Tyskland og Finland, i tillegg til et økende online salg. Stadium har vært bruker av IFS Applications siden 2000 og opererer i dag med en moderne ‘retail- og supply chain’ løsningsplattform med fullintegrert funksjonalitet for økonomi, innkjøp og salg. Selskapet har opplevd en hurtig vekst og entret nylig det tyske markedet med tre nye butikker. For å støtte en ambisiøs vekststrategi har Stadium valgt å oppgradere til IFS Applications 9.

Stadium vil benytte seg av ny funksjonalitet i IFS Applications 9, inkludert den lagdelte applikasjonsarkitekturen og det rollebaserte IFS Lobby grensesnittet. Den lagdelte applikasjonsarkitekturen tilrettelegger for større fleksibilitet og raskere tilpasninger av IFS Applications, ettersom behovet i markedet endrer seg. Det vil også forenkle fremtidige oppgraderinger og redusere ‘Total Cost of Ownership’.

I tillegg til å oppgradere vil Stadium også implementere funksjonalitet for e-faktura for rundt 500 brukere som administrerer over 500,000 eksterne og interne fakturaer på årsbasis.

"Ved å oppgradere til IFS Applications 9, vil vi få på plass en mer fleksibel løsning som støtter vår internasjonale vekst og økende online salg,” sier Stefan Maxeby, IT Direktør på Stadium. “Ved å benytte oss av den nye IFS Lobby og lagdelte applikasjonsarkitekturen vil vi gjøre det mulig for våre ansatte å jobbe mer effektivt og fremtidige tilpassninger og oppgraderinger vil bli mer tids- og kostnadseffektive. IFS sin løsning har også god støtte for personalisering av kundetilbud og omnikanal, som er to viktige områder for oss. Vi ser frem imot et rask og effektivt implementeringsprosjekt og til å fortsette å ekspandere selskapet vårt med støtte av en robust ERP-løsning.”

Glenn Arnesen, Administrerende Direktør i IFS Skandinavia, sier, “Jeg er veldig glad for å fortsette vårt langvarige partnerskap med Stadium, et høyt respektert varemerke i Nord Europa. IFS sin fleksible arkitektur og robuste bransjefunksjonalitet fortsetter å tiltrekke selskaper innenfor detaljhandel som opplever vekst. Vi ser frem imot å jobbe med Stadium ettersom vi fortsetter å utvikle IFS sin løsning for detaljhandel.”

For mer informasjon om hvordan IFS støtter selskaper innenfor detaljhandel, besøk www.ifsworld.com/corp/industries/retail/.

Tom Smith, Marketing Director for IFS in Scandinavia. Telephone: 47 404 85 956, press@ifsworld.com

Om Stadium

Stadium er en av Sveriges største forhandlere innenfor sport med omtrent 160 butikker i Sverige, Tyskland og Finland. www.stadium.se

IFS™ utvikler og leverer forretningssystemer tll kunder over hele verden som produserer og distribuerer varer, vedlikeholder anleggsmidler samt driver serviceorienterte virksomheter. Vår bransjekunnskap og våre løsninger har sammen med vår kundefokus gjort oss til ledende innen sektoren. Våre 3 300 ansatte støtter mer enn 1 million brukere over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernettverk. For mer informasjon besøk: IFSworld.com