Internasjonale produsenten WinGroup velger IFS Applications 9 i skyen

Løsningen fra IFS skal implementeres i IFS Managed Cloud på Microsoft Azure for cirka 200 brugere i syv lande

IFS meddeler, at WinGroup, en førende producent af glasinddækninger i aluminium til byggemarkeder, har valgt at implementere IFS Applications™ 9 som sit centrale forretningssystem. Løsningen skal sættes i drift i IFS Managed Cloud på Microsoft Azure.

Fra sine lokaler i Norge, Sverige, Danmark, Sveits, Liechtenstein, Storbritannia og Tyrkia produserer WinGroup innovative løsninger for boliger, balkonger, uterom, rekkverk og vinduer. WinGroup eies av investeringsselskapet Nordstjernan AB og ble grunnlagt i 2007 etter en rekke oppkjøp. WinGroup har siden da vokst raskt i det globale markedet og har i dag cirka 400 ansatte.

For å akselerere veksten ytterligere og støtte driften trengte selskapet et sentralt forretningssystem for å kunne skape helhetlige forretningsprosesser på tvers av sine internasjonale avdelinger innen konstruksjon, produksjon og salg. Etter en grundig evalueringsprosess valgte selskapet IFS Applications 9 for å erstatte en rekke eldre systemer og skape en felles plattform for å håndtere produktporteføljen sin.

Løsningen fra IFS innebærer funksjonalitet for avansert produksjon, logistikk, konstruksjon, salgskonfigurasjoner, prosjekt- og økonomistyring. IFS Applications vil bli tatt i bruk gjennom IFS sin tjenestebaserte single-tenant løsning, IFS Managed Cloud på Microsoft Azure. Implementeringsprosjektet involverer globale ressurser fra både IFS og WinGroup og prosjektet begynner umiddelbart ved prosjektkontoret i Malmø.

“Vi trengte et ledende forretningssystem og henvendte oss til fremtredende analytikere som Gartner for rådgivning. Vi valgte IFS Applications på grunn av deres robuste bransjefunksjonalitet i tillegg til IFS-teamet sin omfattende forretningsforståelse og erfaring fra implementeringsprosjekt. Med IFS Applications som vår sentrale plattform kommer vi raskt til å oppnå harmoniske prosesser og operativ effektivisering. Dette vil muliggjøre en fleksibel håndtering av våre kunders forventninger og produktportefølje. Alt dette er strategisk viktige faktorer i vår vekstplan” sier Anders Knutsson, CEO WinGroup.

“Vi er veldig glade over å kunne melde om enda en ny kundeavtale innen det internasjonale produksjonsmarkedet. Selskaper som WinGroup, som konkurrerer med en sterk produktportefølje og et effektivt salgs- og logistikknettverk, kan stole på våre løsninger for å øke kapasiteten og imøtekomme kundenes skiftende behov. Med IFS Applications 9 og den skalerbare arkitekturen til IFS Managed Cloud ser vi frem til langt og givende samarbeid med WinGroup” sier Glenn Arnesen, CEO IFS Scandinavia.

Anders Lundin, Corporate Communications. Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

IFS™ er en ledende, global leverandør av forretningssystem som hjelper virksomheter med å bli mer fleksible. Med omfattende kompetanse innen utvalgte bransjer tilbyr IFS et fleksibelt, helintegrert forretningssystem (ERP) inkludert løsninger for vedlikehold (EAM) og service. IFS ble grunnlagt i 1983 og er en børsnotert virksomhet (XSTO: IFS) med cirka 2700 ansatte. IFS hjelper mer enn 2400 kunder over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernettverk.

For mer informasjon se www.IFSWORLD.com

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Om oss

IFS™ utvikler og leverer programvare til kunder over hele verden som produserer og distribuerer varer, vedlikeholder anleggsmidler og driver service-orienterte bedrifter. Vår bransjekompetanse og våre løsninger sammen med vårt kundefokus har gjort oss til en anerkjent leder og en av de mest anbefalte tilbyderne innen vår sektor. Våre 3500 ansatte støtter mer enn en million brukere over hele verden gjennom lokale kontorer og et voksende partnernettverk. Mer informasjon er tilgjengelig på IFSworld.com. Følg IFS på Twitter: @ifsworld