Jotun ekspanderer globalt med IFS Applications

IFS kunngjør at Jotun, en verdensledende produsent av maling og pulverlakker, har valgt å utvide sin bruk av IFS Applications til ytterligere anlegg i Europa, Asia og Amerika. Avtalen omfatter lisenser til en verdi av ca. 19 millioner kroner.

Med 69 selskap, 36 produksjonsanlegg og tilstedeværelse i mer enn 90 land leverer Jotun maling og belegg som beskytter og dekorerer overflater i hjemmet, på fartøy og innen industrien. Siden 2003 har Jotun utvidet sin bruk av IFS Applications for å støtte forretningskritiske prosesser som økonomi, innkjøp og logistikk til mer enn 20 land over hele verden.

For å støtte sine ambisiøse vekstmål og maksimere effektivitet og transparens har Jotun besluttet å utvide sin ERP løsning fra IFS med å inkludere ytterligere 2000 brukere.

– Etter mange års samarbeid med IFS forbereder vi oss nå for videre vekst, også i nye land rundt om i verden. For å oppnå dette på en mest mulig effektiv måte trenger vi et fleksibelt og pålitelig system som kan tilby oss en sentral plattform og en enhetlig måte å arbeide på. Vi er overbevist om at IFS Applications vil hjelpe oss med å nå dette målet, sier Morten Fon, Adm. Dir. i Jotun.

– Vi er svært glade over å kunne støtte Jotuns fremtidige vekst som en ledende produsent i malingsindustrien. Vi er overbeviste om at IFS Applications kan tilby bred støtte for forretningen gjennom en sentral og global løsning og vi ser frem til å fortsette vårt lange og gjensidig fordelaktige samarbeide, sier Glenn Arnesen, Adm. Dir., IFS Scandinavia.

Om Jotun

Jotun Group er en matriseorganisasjon inndelt i syv regioner ansvarlige for salg av Decorative Paints og Performance Coatings (marine, industri och pulverlakker). Selskapet har 36 produksjonsanlegg i 21 land , 69 selskap i 44 land og er representert i over 90 land over hele verden. Mer informations finnes på www.jotun.com

KONTAKTINFORMASJON
Tom Smith
Marketing Director
tom.smith@ifsworld.com

IFS er en ledende, global leverandør av forretningssystem som hjelper virksomheter med å bli mer fleksible. Med omfattende kompetanse innen utvalgte bransjer tilbyr IFS et fleksibelt, helintegrert forretningssystem (ERP) inkludert løsninger for vedlikehold (EAM) og service. IFS ble grunnlagt i 1983 og er en børsnotert virksomhet (XSTO: IFS) med cirka 2600 ansatte. IFS har mer enn 2200 kunder og er aktive i over 60 land gjennom egne lokale kontorer og partnere. Mer informasjon finnes på www.ifsworld.com.

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Om oss

IFS™ utvikler og leverer programvare til kunder over hele verden som produserer og distribuerer varer, vedlikeholder anleggsmidler og driver service-orienterte bedrifter. Vår bransjekompetanse og våre løsninger sammen med vårt kundefokus har gjort oss til en anerkjent leder og en av de mest anbefalte tilbyderne innen vår sektor. Våre 3500 ansatte støtter mer enn en million brukere over hele verden gjennom lokale kontorer og et voksende partnernettverk. Mer informasjon er tilgjengelig på IFSworld.com. Følg IFS på Twitter: @ifsworld

Sitater