Jotun ekspanderer globalt med IFS Applications

IFS kunngjør at Jotun, en verdensledende produsent av maling og pulverlakker, har valgt å utvide sin bruk av IFS Applications til ytterligere anlegg i Europa, Asia og Amerika. Avtalen omfatter lisenser til en verdi av ca. 19 millioner kroner.

Med 69 selskap, 36 produksjonsanlegg og tilstedeværelse i mer enn 90 land leverer Jotun maling og belegg som beskytter og dekorerer overflater i hjemmet, på fartøy og innen industrien. Siden 2003 har Jotun utvidet sin bruk av IFS Applications for å støtte forretningskritiske prosesser som økonomi, innkjøp og logistikk til mer enn 20 land over hele verden.

For å støtte sine ambisiøse vekstmål og maksimere effektivitet og transparens har Jotun besluttet å utvide sin ERP løsning fra IFS med å inkludere ytterligere 2000 brukere.

– Etter mange års samarbeid med IFS forbereder vi oss nå for videre vekst, også i nye land rundt om i verden. For å oppnå dette på en mest mulig effektiv måte trenger vi et fleksibelt og pålitelig system som kan tilby oss en sentral plattform og en enhetlig måte å arbeide på. Vi er overbevist om at IFS Applications vil hjelpe oss med å nå dette målet, sier Morten Fon, Adm. Dir. i Jotun.

– Vi er svært glade over å kunne støtte Jotuns fremtidige vekst som en ledende produsent i malingsindustrien. Vi er overbeviste om at IFS Applications kan tilby bred støtte for forretningen gjennom en sentral og global løsning og vi ser frem til å fortsette vårt lange og gjensidig fordelaktige samarbeide, sier Glenn Arnesen, Adm. Dir., IFS Scandinavia.

Om Jotun

Jotun Group er en matriseorganisasjon inndelt i syv regioner ansvarlige for salg av Decorative Paints og Performance Coatings (marine, industri och pulverlakker). Selskapet har 36 produksjonsanlegg i 21 land , 69 selskap i 44 land og er representert i over 90 land over hele verden. Mer informations finnes på www.jotun.com

KONTAKTINFORMASJON
Tom Smith
Marketing Director
tom.smith@ifsworld.com

IFS er en ledende, global leverandør av forretningssystem som hjelper virksomheter med å bli mer fleksible. Med omfattende kompetanse innen utvalgte bransjer tilbyr IFS et fleksibelt, helintegrert forretningssystem (ERP) inkludert løsninger for vedlikehold (EAM) og service. IFS ble grunnlagt i 1983 og er en børsnotert virksomhet (XSTO: IFS) med cirka 2600 ansatte. IFS har mer enn 2200 kunder og er aktive i over 60 land gjennom egne lokale kontorer og partnere. Mer informasjon finnes på www.ifsworld.com.

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Sitater

Morten Fon, Adm. Dir. i Jotun