Ledende Europeisk papirprodusent velger IFS for å konsolidere globale prosesser

IFS Applications vil støtte internasjonal ekspansjon og økonomisk vekst

IFS kunngjør at en ledende internasjonal papirprodusent har valgt IFS Applications™ som sitt globale ERP-system. Avtalen omfatter lisenser og tjenester til en verdi av 12 millioner svenske kroner.

Etter en grundig og omfattende utvelgelsesperiode har selskapet valgt IFS Applications som sitt sentrale forretningssystem. Dette gjelder både for det globale nettverket av fabrikker og selskapets hovedkontor. Implementeringen vil støtte opp under selskapets internasjonale ekspansjon og økonomiske vekst.

Selskapet utførte en rekke forstudier med eksisterende ERP-leverandører, blant andre SAP, Infor og Epicor. IFS ble valgt som ny leverandør da det ble synliggjort hvordan IFS Applications kunne tilby effektiv støtte for selskapets behov og juridiske krav gjennom hele deres globale organisasjon i en sentral løsning.

Implementeringen av komponenter for økonomi og innkjøp vil begynne umiddelbart, utført av globale prosjektgrupper fra begge selskap. Teknisk arbeid, integrering, migrering og konfigurering, samt visse applikasjonstjenester vil bli håndtert av IFS.

KONTAKTINFORMASJON
Tom Smith
Marketing Director
tom.smith@ifsworld.com

IFS er en ledende, global leverandør av forretningssystem som hjelper virksomheter med å bli mer fleksible. Med omfattende kompetanse innen utvalgte bransjer tilbyr IFS et fleksibelt, helintegrert forretningssystem (ERP) inkludert løsninger for vedlikehold (EAM) og service. IFS er en børsnotert virksomhet (XSTO: IFS) grunnlagt i 1983 og har i dag over 2600 ansatte. IFS støtter mer enn 2200 kunder over hele verden fra lokale kontorer og gjennom partnere i mer enn 60 land.

For mer informasjon se: www.ifsworld.com

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Om oss

IFS™ utvikler og leverer programvare til kunder over hele verden som produserer og distribuerer varer, vedlikeholder anleggsmidler og driver service-orienterte bedrifter. Vår bransjekompetanse og våre løsninger sammen med vårt kundefokus har gjort oss til en anerkjent leder og en av de mest anbefalte tilbyderne innen vår sektor. Våre 3500 ansatte støtter mer enn en million brukere over hele verden gjennom lokale kontorer og et voksende partnernettverk. Mer informasjon er tilgjengelig på IFSworld.com. Følg IFS på Twitter: @ifsworld