Loomis velger IFS Applications for å støtte vekst

IFS bransjeløsning for tjenesteleverandører vil effektivisere forretningsskritiske prosesser, inkludert salgs- og kontraktadministrasjon

IFS kunngjør at Loomis Sverige AB , spesialist i kontanthåndtering, har valgt å implementere IFS Applications for service og installasjon for å støtte fremtidig vekst.

Etter en anbudskonkurrans, ble IFS valgt foran konkurrerende løsninger. Bransjeløsningen er tilpasset service- og installasjonsselskaper og vil hjelpe Loomis Sverige AB å konsolidere sine forretningskritiske prosesser i ett system.

Løsningen inkluderer funksjonalitet for salg og service, inkludert serviceavtaler. Den vil også støtte dokumenthåndtering, produktledelse, kundeadministrasjon og økonomistyring. IFS Applications vil bli integrert med en rekke eksisterende forretningssystemer hos Loomis Sverige AB og løsningen forventes å være fullt implementert i løpet av høsten 2015.

– Vi var på utkikk etter et smidig, lett skalerbart forretningssystem som kan støtte våre nåværende og fremtidige behov. Ved å lytte og virkelig forstå våre krav, var IFS-teamet i stand til å presentere en robust løsning som dekket våre behov, sier Mats Andersson, IT-sjef, Loomis Sverige.

– Vi er veldig spente på denne strategiskt viktige kunden – Loomis er et høyt respektert og innovativt selskap som har forretningsprosesser som krever robust støtte for å øke effektiviteten. Vi er overbevist om at vår ledende bransjeløsning vil støtte Loomis i å oppfylle sin viktige rolle med å sikre effektiv kontantstrøm, sier Glenn Arnesen, VD, IFS Scandinavia.

Om Loomis Sverige

Loomis tilbyr helhetlige løsninger for kontanthåndtering primært til banker og detaljhandelen. Som spesialist på å skape effektiv kontantstrøm, vet Loomis bedre enn noen andre hvor, når og hvor mye kontanter som er nødvendig i samfunnet. www.loomis.se

KONTAKTINFORMASJON
Tom Smith
Marketing Director
tom.smith@ifsworld.com

IFS™ er en ledende, global leverandør av forretningssystem som hjelper virksomheter med å bli mer fleksible. Med omfattende kompetanse innen utvalgte bransjer tilbyr IFS et fleksibelt, helintegrert forretningssystem (ERP) inkludert løsninger for vedlikehold (EAM) og service. IFS er en børsnotert virksomhet (XSTO: IFS) grunnlagt i 1983 og har i dag over 2600 ansatte. IFS støtter mer enn 2200 kunder over hele verden fra lokale kontorer og gjennom partnere i mer enn 60 land.

For mer informasjon se: www.ifsworld.com

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Sitater

Mats Andersson, IT-sjef, Loomis Sverige