Mørenett velger IFS Applications for å skape konkurransefortrinn

IFS vil støtte Mørenetts feltservice med kraftige mobile løsninger.

IFS melder at Mørenett, et av Norges ti største kraftselskaper, har valgt å implementere IFS Applications som sitt sentrale ERP-system.

Mørenett ble etablert i 2014 etter en fusjon mellom energiselskapene Tussa Nett AS og Tafjord Kraftnett AS for å levere trygg og pålitelig elektrisitet til sine kunder. Selskapet er det åttende største kraftselskapet i Norge og har cirka 61 000 kunder i Sunnmøre regionen.

Mørenett ønsket en bred forretningsløsning som inkluderte økonomi, distribusjon, prosjekt, innkjøp og HR. Løsningen skulle støtte det nystartede selskapets kjerneprosesser og samtidig tilby en robust og kraftig mobil plattform til selskapets feltservice. Etter en anbudskonkurranse som inkluderte en rekke konkurrenter, valgte Mørenett IFS Applications.

IFS-løsningen inkluderer støtte for 240 brukere og vil bli brukt av alle feltservice ansatte i Mørenett.

- IFS demonstrerte en attraktiv forretningsløsning som motiverte denne investeringen. En av de viktigste grunnene til at IFS skilte seg ut fra konkurrentene, deriblant Microsoft Dynamics, var de brukervennlige mobile løsningene som vil være til stor støtte for vårt selskap, sier Torbjørn Aarø, CPO, Mørenett.

Mørenetts komplekse aktivitet krever en funksjonsrik løsning som kan tilpasses bransjens utvikling. IFS sine fleksible løsninger og kompetanse innen energisektoren betyr at Mørenett vil være i stand til å oppnå rask avkastning på sine investeringer og realisere langsiktig forretningsverdi.

- Vi er stolte av å støtte Mørenetts virksomhet og ser på dette som et bevis på vår langsiktige satsing på energisektoren. Vi er veldig fornøyd med å være en del av dette prosjektet og ser frem til et langt samarbeid med Mørenett, sier Glenn Arnesen, CEO, IFS Scandinavia.

Implementeringen beregnes å være ferdigstilt i løpet av 2015.

Om Mørenett

Mørenett har ansvaret for nettet i 12 kommuner på Sunnmøre og deler av Nordfjord. Mørenett er resultatet av en fusjon mellom nettvirksomheten i tidligere Tafjord Kraftnett og Tussa Nett. Selskapet er felleskontrollert av TAFJORD og Tussa, med eierfordeling på henholdsvis 53,66% og 46,34%. Mørenett AS eier, driver og vedlikeholder regionalnettet i kommunene på nordre og søre Sunnmøre og distribusjonsnettet innenfor konsesjonsområdet som dekker kommunene Ålesund, Sula, Giske, Norddal, Ulstein, Hareid, Herøy, Sande, Vanylven, Ørsta, Volda og Hornindal.

Mørenett AS, som er organisert i to divisjoner; Netteier (bestiller) og Entreprenør (utfører) har om lag 230 ansatte. Selskapets hovedadministrasjon er i Hovdebygda i Ørsta kommune. I tillegg har Mørenett avdelinger i Ålesund, Herøy, Hornindal og Vanylven. Selskapet betjener 61 000 nettkunder

KONTAKTINFORMASJON
Tom Smith
Marketing Director
tom.smith@ifsworld.com

IFS™ er en ledende, global leverandør av forretningssystem som hjelper virksomheter med å bli mer fleksible. Med omfattende kompetanse innen utvalgte bransjer tilbyr IFS et fleksibelt, helintegrert forretningssystem (ERP) inkludert løsninger for vedlikehold (EAM) og service. IFS er en børsnotert virksomhet (XSTO: IFS) grunnlagt i 1983 og har i dag over 2600 ansatte. IFS støtter mer enn 2200 kunder over hele verden fra lokale kontorer og gjennom partnere i mer enn 60 land.

For mere informasjon se www.IFSWORLD.com.

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Sitater

Torbjørn Aarø, CPO, Mørenett