Nye IFS Metrix Service Management 5.5 setter en ny standard for feltserviceprogramvare

IFS™ lanserer i dag IFS Metrix Service Management versjon 5.5 på IFS World Conference i Gøteborg. Den nye versjonen inkluderer nye funksjoner for forbedret brukervennlighet for medarbeidere i felten og på kontoret.

IFS Metrix Management regnes som en av markedets beste programvarer for virksomheter med feltservicevirksomhet. Løsningen inneholder alt en servicevirksomhet kan behøve for å ivareta kundetilfredshet og lønnsomhet. IFS Metrix Management er tilgjengelig både som installert programvare eller som tjeneste basert på nettskyen.

Løsningen dekker hele livssyklusen for feltservice – fra håndtering av kunderelasjoner, planlegging og mobil service til prissetting, garantireparasjon og reservedelshåndtering. Systemet kan dessuten utvides med optimalisering av arbeidsskjema for store virksomheter samt forretningssystemfunksjonalitet fra IFS Applications™ inkludert vedlikehold, reparasjon og overhaling (MRO).

De viktigste nyhetene i IFS Metrix Service Management er:

Avansert reparasjons- og servicefunksjonalitet
Teknikere som utfører reparasjon av komponenter kan nå benytte IFS Metrix Service Management for automatisk å identifisere deler av den aktuelle utrustningen som ofte repareres eller erstattes. Samme automatikk kan også håndtere gitte problemer eller symptomer. Dette øker sannsynligheten for at teknikerne har med seg de rette reservedelene for å gjøre seg ferdig med reparasjonen allerede første gangen.

Forbedret visualisering
IFS Metrix Service Management 5.5 er utrustet med en mediakarusell for teknikere som utfører returlogistikk og reparasjon. Karusellen kan vise reparasjonsprosedyrer for hvert element. Denne funksjonen kan også anvendes ved varemottak for visuelt å bekrefte at rett vare er mottatt.

Visualisering av skjema
Nye skjemafunksjoner gjør kommunikasjonen hos sambandssentralen mer effektiv og intuitiv. Nå kan samordningspersonell eksempelvis skille visuelt mellom oppdrag som utføres av to personer eller er tildelt til en tekniker i et annet arbeidslag. Ettersom hasteoppdrag legges inn i skjemaet via ”drag and drop” kan sambandspersonellet også få en visuell påminnelse dersom det finnes andre oppdrag hos kunden som ikke er avsluttet. Teknikeren som befinner seg hos kunden kan da utføre disse oppdragene slik at ekstra reiser unngås.

Øyeblikkelig kundeinformasjon
Tabeller med data for beslutningsstøtte finnes nå integrert på oversiktssiden for hver kunde. Personell som kommuniserer med kunden underrettes umiddelbart om hasteoppdrag, eksisterende salgsmuligheter og andre åpne oppdrag.

Kartlegging av reservedeler
Om en tekniker ute i felten mangler en bestemt reservedel kan han eller hun bruke en ny funksjon i IFS Metrix Mobile for Android for å se hvor delen er tilgjengelig. Teknikeren kan velge et artikkelnummer og anvende den nye funksjonen ”FIND NEARBY” for å vise i Google Maps hvor artikkelen finnes. Reservedeler kan finnes i en servicebil eller på et annet kontor, lager, reparasjonssenter, depot eller til og med hos en kunde. Løsningen baserer seg på brukerens GPS-posisjon.

– Feltserviceløsninger er nødt til å være intuitive og kunne forutse de behov eller problemer teknikere, sambandspersonell og ledelsen stilles ovenfor. Takket være vår lange bransjeerfaring og vårt lange samarbeid med kunder kan vi tilby teknologi som løser de vanligste problemene hos våre kunder. Å løse problemer har alltid vært målet vårt og IFS Metrix Service Management 5.5 er ikke noe unntak, sier Tom Bowe, Vice President of Engineering , IFS North America.

KONTAKTINFORMASJON

Glenn Arnesen
CEO IFS Scandinavia
glenn.arnesen@ifsworld.com

IFS er et børsnotert konsern (OMX STO: IFS) grunnlagt i 1983 som utvikler, leverer og implementerer IFS Applications, et komponentbasert forretningssystem basert på SOA-teknologi. IFS fokuserer på virksomheter der en eller flere av følgende kjerneprosesser er strategiske; vedlikehold & service, produksjon, logistikk og prosjekt. IFS har over 2000 kunder, kontor i over 60 land og har totalt ca 2800 ansatte. Nettoomsetningen i 2011 ble SEK 2,6 milliarder.

For mer informasjon – se www.ifsworld.com.

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS’ Blog: http://blogs.ifsworld.com/

IFS, Box 1545, 581 15 Linköping – Telefon: +46 13 460 40 00 – Fax: +46 13 460 40 01
Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) er et børsmnotert AB registrert i Sverige.
Organisasjionsnummer: 556122-0996. Hovedkontor: Box 1545, SE-581 15 Linköping.