Oljeserviceselskapet, Petro Well Services AS, velger IFS Applications 9 for å støtte vekst

Petro Well Services AS optimaliserer onshore og offshore drift i to regioner

IFS kunngjør at oljeserviceselskapet Petro Well Services vil implementere IFS Applications™ 9 for å effektivisere sin virksomhet. Løsningen ble solgt og vil bli implementert av IFS sin skandinaviske partner Addovation, som er tilsluttet IFS Partner Network. Den vil bli levert som en skyløsning på Microsoft Azure.

Petro Well Services AS er leverandør av et innovativt riggkonsept for plugging og stenging av brønner for å øke ytelsen til oljeriggene.

Etter en grundig evaluering, besluttet selskapet å implementere IFS Applications 9 i Norge og Skottland for å optimalisere sentrale prosesser i selskapet, noe som vil skape en mer effektiv og gjennomsiktig forsyningskjede og bygge en tettere tilknytning til kundene. Dette skal oppnås ved hjelp av IFS Applications støtte for logistikk, økonomi, HR, prosjekt, vedlikehold og salg & service. Petro Well Services skal bruke flere av de nye IFS Applications 9-funksjonene, inkludert forhånds konfigurerte IFS Lobbies.

Ved å implementere IFS bransjeløsning for Offshore Service, vil selskapet dra nytte av en rask og kostnadseffektiv implementeringsprosess med en go-live dato i desember i år.

"IFS og Addovation har en lang merittliste innen olje- og gassindustrien og vi er imponert over at IFS Applications er i stand til å løse alle våre behov innenfor en integrert bransjeløsning," sa Samuel Muren, administrerende direktør i Petro Well Services AS. "Våre prosesser er ganske kompliserte og IFS Applications vil gjøre oss i stand til å håndtere de mer effektivt og med stor transparens på tvers av organisasjonen. Vi var også imponert over den raske og kostnadseffektive implementeringsprosessen takket være forhånds konfigurerte bransjemaler."

Glenn Arnesen, CEO i IFS Skandinavia la til: "Dette er en stor seier for IFS og vår partner Addovation. Det er også et bevis på vår pågående suksess i olje- og gassindustrien og hvordan vi fortsetter å levere en fullt integrert ERP-løsning ved hjelp av et kostnadseffektivt implementasjonskonsept."

IFS langsiktige mål er å styrke partnernettverket for å øke salget til små og mellomstore bedrifter så vel som store bedrifter. IFS har inngått en rekke nye partnerskap med forhandlere i det siste året. Petro Well Services er nok en kunde som blir med IFS gjennom en slik partner, og dette beviser at IFS 'partnerstrategi kommer både kunder og IFS til gode.

Anders Lundin, PR Manager, IFS Scandinavia.Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

IFS™ er en ledende, global leverandør av forretningssystem som hjelper virksomheter med å bli mer fleksible. Med omfattende kompetanse innen utvalgte bransjer tilbyr IFS et fleksibelt, helintegrert forretningssystem (ERP) inkludert løsninger for vedlikehold (EAM) og service. IFS ble grunnlagt i 1983 og har i dag cirka 2800 ansatte. IFS støtter mer enn 1 million brukere over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernettverk. For mer informasjon se IFSworld.com

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/