Oljeserviceselskapet Interwell velger IFS Applications 9

Interwell vil forbedre sin operasjonelle effektivitet gjennom IFS Applications

IFS kunngjør at Interwell, et globalt serviceselskap for olje- og gassindustrien, har valgt IFS Applications™ for å effektivisere selskapet. Avtalen innebærer lisenser og tjenester til en verdi på cirka 2 millioner dollar.

Det norske selskapet Interwell er en ledende leverandør av brønnløsninger for olje- og gassutvinning. Gjennom deres egne kontorer og et nettverk av samarbeidspartnere er selskapet representert i 14 land over hele verden.

Løsningen Interwell har valgt støtter prosesser innen økonomi, verdikjedestyring, prosjektstyring, dokumenthåndtering, konfigurasjoner, vedlikehold og HR. Når løsningen settes i drift vil den bli brukt av cirka 400 av Interwell sine ansatte i Norge, Storbritannia, USA og De forente arabiske emirater.

“Vi valgte IFS Applications siden det var løsningen som i størst grad oppfylte våre virksomhetskrav. IFS Applications kommer til å være en viktig del av vårt pågående arbeid med å effektivisere virksomheten og tilby enda bedre service til våre kunder.” sier Eirik Bergsvik, CEO, Interwell.

“Vi er glade over å kunne kunngjøre denne viktige nye kunden, som er enda et bevis på IFS sin ledende posisjon innen olje- og gassbransjen. Vi ser frem til å arbeide med Interwell for å levere en robust bransjeløsning som kan bidra til økt operativ effektivitet.” sier Glenn Arnesen, CEO, IFS Scandinavia.

IFS er en verdensledende leverandør av forretningssystemer til mellomstore og store bedrifter i olje- og gassindustrien. I mer enn 20 år har IFS arbeidet med ledende EPCI-kontraktører, drilling-kontraktører, system/utstyrsleverandører samt mobile anleggseiere for å sikre at våre løsninger møter olje- og gassindustrien strenge krav. Med mer enn 400 prosjekt- og anleggsorienterte bedrifter blant sine kunder har IFS et strategisk fokus på denne sektoren, bygget på omfattende bransjekunnskap og lang erfaring. IFS tilbyr en komplett, integrert bransjeløsning som håndterer hele livssyklusen for kontrakter, prosjekter, anlegg og tjenester.

Blant IFS sine kunder er Technip, Seadrill, Maersk Drilling, Maersk Supply Service, Rowan Companies, Odfjell Drilling, Agility Group, Babcock Marine, Heerema Fabrication Group, Archer, Apply Sørco, MIR VALVE, Hertel Group, Rosenberg WorleyParsons, BW Offshore, Semco Maritime, Reinertsen, VARD, PGS, Wellstream, Hamworthy, ShawCore, Icon Engineering, Songa Offshore, Mermaid Marine, Trans-Northern Pipelines Inc. og Yinson Holdings Berhad.

Mer informasjon om hvordan IFS hjelper sine kunder i olje- og gassbransjen:

Tom Smith, Marketing Director, IFS Scandinavia. Telefon: 47 404 85 956, tom.smith@ifsworld.com

IFS™ er en ledende, global leverandør av forretningssystem som hjelper virksomheter med å bli mer fleksible. Med omfattende kompetanse innen utvalgte bransjer tilbyr IFS et fleksibelt, helintegrert forretningssystem (ERP) inkludert løsninger for vedlikehold (EAM) og service. IFS ble grunnlagt i 1983 og er en børsnotert virksomhet (XSTO: IFS) med cirka 2700 ansatte. IFS hjelper mer enn 2400 kunder over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernettverk.

For mer informasjon se www.IFSWORLD.com

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Sitater

Eirik Bergsvik, CEO, Interwell