Østfold Energi oppgraderer IFS Applications for å støtte sin kritiske infrastruktur

IFS-løsningen vil bistå kraftselskapet med å bli bedre på forebyggende vedlikehold og digitalisere sin forretningsvirksomhet

Forretningssystemleverandøren IFS, kunngjør i dag at Østfold Energi skal oppgradere til siste versjon av IFS Applications™. Implementeringen starter våren 2018 og løsningen vil være live fra og med Q4 i år. Strømselskapet driver ti vannkraftverk, to vindparker og seks energisentraler.

Østfold Energi startet opprinnelig å bruke IFS Applications i 1999. Til tross for at de har holdt ERP-løsningen godt oppdatert, innså de hvor mye bedre brukervennlighet og ytelse de ville få med den nyeste versjonen av IFS Applications. Basert på dette bestemte Østfold Energi seg for å oppgradere hele sin IFS-løsning. Løsningen omfatter moduler for økonomi, HR, innkjøp, prosjekt og vedlikehold. Denne oppgraderingen vil også gi Østfold Energi adgang til IFS Lobby, et rollebasert grensesnitt som kan tilpasses behovene til hver enkelt bruker, noe som forbedrer effektiviteten.

- Vi har ansvar for kritisk infrastruktur og må ha fullstendig oversikt over den til enhver tid. Vi må vite at kraftstasjonene kan levere effekten de skal, hvert eneste minutt i døgnet. Dersom noe uforutsett skjer, vil vi vite nøyaktig hva vi må gjøre med komponentene som er berørt. Den siste versjonen av IFS Applications dekker alle våre behov og krever ingen spesialtilpasning, noe som vanligvis gjør store IT-prosjekter som dette mye dyrere, sier Oddmund Kroken, daglig leder i Østfold Energi.

Heidi Wisur Hansen er ansvarlig for ERP-systemer i Østfold Energi og sier følgende:

- Noe av grunnen til at vi oppgraderer, er at vi vil forbedre vårt forebyggende vedlikehold og etablere mer effektive innkjøp og anskaffelsesprosesser. I tillegg vil vi gjøre virksomheten mer digital. Vi ville også ha mer informasjon tilgjengelig i sanntid, gjennom et flott visuelt grensesnitt. Når alle i organisasjonen kjenner løsningen fra før, er det også en ekstra fordel.
- Vi er glade for at Østfold Energi har valgt å fortsette vårt gode samarbeid, som stammer helt tilbake til 1999. IFS Applications har alle de nødvendige funksjoner som kreves for å drive Østfold Energis flere kraftverk over hele landet. Dette er en tid hvor forretningssystemer gir ekte verdi til komplekse bedrifter. En verdi som kundene våre igjen kan tilby til sine brukere. For Østfold Energi, betyr dette forbedret kundeservice med et stabilt kraftnett som er overvåket, godt vedlikeholdt og under god kontroll, sier Glenn Arnesen, CEO i IFS Scandinavia.
For mer informasjon om hvordan IFS hjelper bedrifter innen kraftmarkedet, vennligst besøk: http://www.ifsworld.com/no/bransjer/energi/

Tom Smith, Marketing Director for IFS in Scandinavia. Telephone: 47 404 85 956, press@ifsworld.com

Om Østfold Energi

Østfold energi er et strømselskap eid av Østfold fylke og 13 kommuner i Østfold. De driver 10 vannkraftverk, er deleier i to vindparker og eier seks fjernvarmeanlegg. Østfold Energi har nå 54 ansatte og omsatte for 38 millioner kroner i 2016.

IFS™ utvikler og leverer forretningssystemer tll kunder over hele verden som produserer og distribuerer varer, vedlikeholder anleggsmidler samt driver serviceorienterte virksomheter. Vår bransjekunnskap og våre løsninger har sammen med vår kundefokus gjort oss til ledende innen sektoren. Våre 3 500 ansatte støtter mer enn 1 million brukere over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernettverk. For mer informasjon besøk: IFSworld.com

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS Blog: http://blogs.ifsworld.com/