Polygon og IFS samarbeider om global serviceløsning

IFS kunngjør at Polygon, markedsledende i Europa innen skadebegrensning, har innledet et proof-of-concept-prosjekt for implementering av et forretningssystem for å støtte sine sentrale forretningssprosesser inklusiv feltservice.

Stockholmsbaserte Polygon har cirka 2 800 ansatte i 13 land og tilbyr tjenester innen skadebegrensning og temporær klimakontroll. For å bedre effektiviteten, redusere kostnader og maksimere effektiviteten hos feltarbeiderne, valgte Polygon i samarbeid med IFS, å starte implementeringen av IFS Field Service Management.

I tillegg til administrasjonsstøtte inkluderer løsningen også omfattende mobil funksjonalitet for teknikere ute i felt, samt avanserte funksjoner for feltkoordinering og kundeportaler.

– Vi valgte å starte dette prosjektet med IFS siden vi ville implementere et system som kan støtte og optimere våre sentrale forretningssprosesser. Vi tror at IFS kommer til å hjelpe oss med å oppnå store fordeler innen kundekommunikasjon, feltressurseffektivitet, prosjektstyring samt administrasjon, sier Tim King, Group VP Operations, Polygon.

– Vi er glade for å starte dette prosjektet sammen med Polygon, som vi har hatt en lang og produktiv relasjon med. Innen feltservice går effektivitet og lønnsomhet hånd i hånd og ved å implementere IFS sine løsninger vil Polygon oppnå betydelig bruttomarginalsforbedringer gjennom hele sin komplekse verdikjede, sier Glenn Arnesen, Administrerende Direktør, IFS Scandinavia.

Om Polygon
Polygon er ledende innen skadebegrensning og temporær klimakontroll og er virksom innen sektorer som forsikring, vaktmestertjenester, statlig administrasjon samt industrielle prosesser som legemidler og næringsmidler. Konsernet eies av ventureselskapet Triton Investors og deres tjenester blir benyttet innen alle tenkelige miljøer fra skadebegrensning i private hjem til sanering etter noen av verdens største naturkatastrofer – fra å hjelpe høyt profilerte selskaper til å løse problemer med klimakontroll til å identifisere potensielle risikområder innen private og kommersielle bygg. Inntektene utgjør over 450 millioner euro, og selskapet tilbyr dekning døgnet rundt gjennom et globalt nettverk på 2 800 ansatte i 13 land, for å sikre rask og korrekt hjelp som minimerer tap på en kostnadseffektivt måte.

Mer informasjon finnes på www.polygongroup.com

KONTAKTINFORMASJON
Tom Smith
Marketing Director
tom.smith@ifsworld.com

IFS er en børsnoteret virksomhet (XSTO: IFS) grunnlagt i 1983. Virksomheten utvikler, levererer og implementerer IFS Applications™, et komponentbaseret forretningssystem. IFS fokuserer på bransjer hvor en eller flere av følgende kjerneprosesser er strategiske: service & vedlikehold, produksjon, logistikk og prosjekt.  IFS har mer enn 2000 kunder, er aktive i cirka 60 land og har 2800 ansatte. I 2012 gikk nettoomsetningen opp til SEK  2,7 milliarder.

For mere informasjon se www.IFSWORLD.com.
Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Sitater

Tim King, Group VP Operations, Polygon