Portsmouth Aviation først med IFS Applications 8

Portsmouth Aviation, et av Storbritannias ledende maskin- og luftfartsteknikkselskaper, deltar i Early Adopter-programmet for IFS Applications 8. Selskapet er således blant de første som får tilgang til forbedret brukervennlighet og økt funksjonalitet i kommende hovedversjon av forretningssystemet IFS Applications.

IFS Applications 8 inneholder en rekke funksjonalle forbedringer og blitt utviklet i nært samarbeid med kundene. Portsmouth Aviation er blant en håndfull kunder som har jobbet nært IFS’ Research & Development (R&D) i et Early Adopter program for å sikre at den kommende versjonen lever opp til IFS-kundenes krav.

Under sin 80-årige historie har Portsmouth Aviations virksomhet gjennomgått store forandringer. I de senere år har selskapet diversifisert sin virksomhet til å omfatte såvel masseproduksjon som spesialproduksjon. Selskapet har vært kunde av IFS siden 2005 og benyttet IFS Applications til å støtte sin utvikling og fremtidsplaner. I dag benyttes IFS Applications til dokument-, kunde-, produktdata- og personalhåndtering, økonomistyring, e-fakturering og vedlikehold.

Portsmouth Aviation valgte IFS Applications 8 for å få tilgang til det brukervennlige og intuitive grensesnittet IFS Enterprise Explorer. Grensesnittet er utformet i henhold til ny forskning på brukervennlighet og tilbyr mange intuitive funksjoner for filtrering, søkning og navigering mellom date for å støtte ulike funksjoner i et selskap.

– Alla ansatte logger inn i IFS Applications om morgenen og systemet er i bruk hele dagen. Således er det avgjørende med et enkelt og brukervennlig grensesnitt. Vi har alltid opplevd IFS Applications som enkelt, men med nye funksjoner som eksempelvis tilpasningsbare datafelt, vil uten tvil øke produktiviteten ytterligere. Systemets komponentbaserte arkitektur muliggjør fleksibel skalering, noe som er viktig for et selskap i vekst. Med IFS Applications 8 har vi støtte for fortsatt vekst og kan effektivisere våre prosesser samtidig som vi øker lønnsomheten, sier James Greaves, systemchef på Portsmouth Aviation.

KONTAKTINFORMASJON

Glenn Arnesen
CEO IFS Scandinavia
glenn.arnesen@ifsworld.com

IFS er et børsnotert konsern (OMX STO: IFS) grunnlagt i 1983 som utvikler, leverer og implementerer IFS Applications, et komponentbasert forretningssystem basert på SOA-teknologi. IFS fokuserer på virksomheter der en eller flere av følgende kjerneprosesser er strategiske; vedlikehold & service, produksjon, logistikk og prosjekt. IFS har over 2000 kunder, kontor i over 60 land og har totalt ca 2800 ansatte. Nettoomsetningen i 2011 ble SEK 2,6 milliarder.

For mer informasjon – se www.ifsworld.com.

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS’ Blog: http://blogs.ifsworld.com/

IFS, Box 1545, 581 15 Linköping – Telefon: +46 13 460 40 00 – Fax: +46 13 460 40 01
Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) er et børsmnotert AB registrert i Sverige.
Organisasjionsnummer: 556122-0996. Hovedkontor: Box 1545, SE-581 15 Linköping.