Stadium implementerer detaljhandelsløsning fra IFS

IFS annonserer i dag at Stadium, Sveriges største sportskjede, har implementert den seneste versjonen av IFS Applications. Systemet gir Stadium en moderne detaljhandelsløsning som støtter selskapets kritiske forretningsprosesser.

Stadium har vært en IFS kunde siden 2000 og har siden da anvendt IFS Applications for å optimalisere forretningskritiske prosesser som logistikk og påfyll av lager. Oppgraderingen til seneste versjonen av IFS Applications innebærer at Stadium nå har en moderne detaljhandels- og logistikkløsning samt komplett og fullt integrert funksjonalitet for økonom, innkjøp og salg.

Stadium har siden år 2000 bidratt med sin bransjekunnskap i utviklingen av IFS Application for detaljhandelen.

– I løpet av de siste 11 årene har IFS vært åpne for diskusjon om hvordan løsningen best kan støtte vår virksomhet. Vi er glade over å kunne implementere den siste versjonen av IFS Applications – en løsning som til stor del er bygget på vår felles innsats og som dessuten gir oss en stabil plattform for fremtidig vekst, sier Stefan Maxeby, IT-sjef på Stadium.

– Vi er veldig fornøyd med at Stadium fortsetter å bruke IFS Applications for å håndtere sine forretningskritiske prosesser. Å arbeide med kunder som Stadium har gjort det mulig for IFS å tilby en bransjeløsning for detaljhandelen og vi ser frem i mot fortsatt godt samarbeide, sier Glenn Arnesen, Adm. Direktør, IFS Scandinavia.

IFS Applications for detaljhandelen dekker hele verdikjeden, fra vareplanlegging, sortimentsplanlegging, innkjøp og distribusjon til butikkløsninger. IFS Applications støtter alle viktige forretningsprosesser inkludert grunndatahåndtering, automatisk påfyll av varer, kampanjehåndtering, personalsystem og prognostisering.

KONTAKTINFORMASJON

Glenn Arnesen
CEO IFS Scandinavia
glenn.arnesen@ifsworld.com

Om Stadium
Stadium er Sveriges største sportskjede med ca 110 butikker i Sverige, Danmark og Finland. I konsernet inngår dessuten spesialkonseptene Stadium Ski, Stadium Outlet samt datterselskapene Stadium Promotion og Stadium Sports Camp (svb). Konsernet har ca 3000 ansatte og omsettningen 2009/2010 var ca 4,3 Milliarder SEK exkl moms. Selskapet eiers av brødrene Ulf og Bo Eklöf med familier samt Ikano S/A (25%). Stadium vll inspirere til et aktivt, morsomt og sunt liv.

For mer informasjon – se www.stadium.se.

IFS er et børsnotert konsern (OMX STO: IFS) grunnlagt i 1983 som utvikler, leverer og implementerer IFS Applications, et komponentbasert forretningssystem basert på SOA-teknologi. IFS fokuserer på virksomheter der en eller flere av følgende kjerneprosesser er strategiske; vedlikehold & service, produksjon, logistikk og prosjekt. IFS har over 2000 kunder, virksomhet i over 50 land og har totalt ca 2700 ansatte. Nettoomsetningen i 2010 ble SEK 2,6 milliarder.

For mer informasjon – se www.ifsworld.com.

IFS, Box 1545, 581 15 Linköping – Telefon: +46 13 460 40 00 – Fax: +46 13 460 40 01
Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) er et børsmnotert AB registrert i Sverige.
Organisasjionsnummer: 556122-0996. Hovedkontor: Box 1545, SE-581 15 Linköping.