Svenske Rusta går live med IFS Applications

IFS-løsningen er  implementert  i 81 butikker, lager og kontor i Sverige, Norge, Kina, India og Thailand

IFS kunngjør at Rusta, en ledende svensk forhandler av bolig- og fritidsprodukter, har gått live med IFS Applications for detaljhandel i hele sin internasjonale organisasjon.

Som IFS meldte i desember 2013 valgte Rusta å implementere IFS Applications for å støtte sin fremtidige vekst og internasjonale ekspansjon. Løsningen gikk live i slutten av september 2014 og i begynnelsen av november hadde alle 81 butikkene i Sverige og Norge begynt å bruke IFS Applications, bare 11 måneder etter prosjektet startet.

I tillegg til de skandinaviske butikkene og lagerlokalene, har Rusta også en rekke kontorer og logistikk sentre i Kina, India og Thailand. Selskapet har totalt cirka 1 300 ansatte. Takket være IFS Applications har Rusta kunnet effektivisere sin komplekse verdikjede, samt eliminere en rekke spesialløsninger og Excel-baserte prosesser.

– Takket være IFS Applications er vi nå på god vei til å nå vårt mål om å ha bransjens mest effektive IT-avdeling. Med tanke på hvor raskt IFS Applications ble implementert, føler vi oss trygge på at vi vil se en like rask avkastning på vår investering, både gjennom en reduksjon av datakilder og gjennom økt brukereffektivitet, sier Päivi Redig, CIO, Rusta.

– Vi er svært glade for å kunngjøre den vellykkede implementeringen av IFS Applications hos Rusta, en av de raskest voksende detaljhandelselskap i Skandinavia. Implementeringen er en viktig milepæl, både for vårt Retail Center of Excellence, samt for selskapet generelt. Med IFS Applications vil Rusta kunne oppnå en mer konsolidert oversikt over sin virksomhet, som gjør det mulig å reagere raskt på endrede markedsbehov og sikre skalerbar støtte for fremtidig vekst, sier Glenn Arnesen, VD, IFS Scandinavia.

Mer informasjon om hvordan bedrifter i detaljhandelen er tjent med IFS Applications finner du her.

Om Rusta

Rustas forretningsidé er å tilby et bredt spekter av funksjonelle og moteriktige bolig- og fritidsprodukter av god kvalitet og til en lav pris. Utvalget justeres kontinuerlig og tilpasses trender, årstider og kundens behov. Rusta er selv importør og grossist samt distributør og forhandler. Rusta har over 1 300 ansatte fordelt på sine 81 butikker, lager og kontor i Sverige, Norge og Asia. Hovedkontoret ligger i Upplands Väsby, like nord for Stockholm.

Mer informasjon finnes på www.rusta.se.

KONTAKTINFORMASJON
Tom Smith
Marketing Director
tom.smith@ifsworld.com

IFS™ er en børsnoteret virksomhet (XSTO: IFS) grunnlagt i 1983. Virksomheten utvikler, levererer og implementerer IFS Applications™, et komponentbaseret forretningssystem. IFS fokuserer på bransjer hvor en eller flere av følgende kjerneprosesser er strategiske: service & vedlikehold, produksjon, logistikk og prosjekt.  IFS har mer enn 2000 kunder, er aktive i cirka 60 land og har 2800 ansåe. I 2012 gikk nettoomsetningen opp til SEK  2,7 milliarder.

For mere informasjon se www.IFSWORLD.com.

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Sitater

Päivi Redig, CIO, Rusta