Infratek bygger transformatorstasjoner for Fortum

Infratek, ved forretningsområdet Sentral Infrastruktur, er tildelt en kontrakt med Fortum Distribution, vedrørende totalleveranse av to 130 kV transformatorstasjoner.

Transformatorstasjonene ligger i Tanum og Backa/Årgäng i Sverige. Rabbalshede Kraft skal bygge to vindkraftparker som medfører at Fortum Distribution forsterker nettet med disse to stasjonene.

Kontrakten har en verdi på om lag SEK 40 millioner. Arbeidet vil bli igangsatt umiddelbart og vil bli ferdigstilt i august 2014.

Konkurrerende tilbydere har, i henhold til forskrifter, en klageadgang på 10 virkedager og kontrakt kan ikke inngås før utgangen av klagefrist og eventuelle klager er behandlet.

Oslo, 17. september 2013

47 916 62 110, vibecke.skjolde@infratek.no