Lars Bangen ny konsernsjef i Infratek

Styret i Infratek ASA har utnevnt Lars Bangen som ny konsernsjef med virkning fra 1. mars 2014. Bangen har vært konstituert i stillingen siden 25. oktober 2013.

Lars Bangen har vært en del av konsernledelsen i Infratek siden selskapet ble skilt ut fra Hafslund og børsnotert i 2007. Han var konserndirektør for Infrastruktur fra 2007 til 2009, og konserndirektør Infrastruktur Vest fra 2009 til 2010. Bangen har vært konserndirektør for forretningsområdet Lokal Infrastruktur i perioden 2010 til oktober 2013 og deretter konstituert konsernsjef frem til dags dato.

Fra 2004 var Bangen daglig leder for Hafslund Entreprenør, og før dette divisjonsleder for anskaffelser i Hafslund Nett. I perioden 2000-2002 var han divisjonsleder i Viken Energinett med ansvar for driften av regional-/distribusjonsnettet i Oslo, Asker og Bærum, og fra 1998 leder for distribusjonsnettet i Oslo.

Bangen startet i Oslo Lysverker i 1986, og er utdannet sivilingeniør el-kraft fra Norges Tekniske Høyskole (NTH).

Oslo, 12. februar 2014

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Vibecke Skjolde, CFO

+47 916 62 110, vibecke.skjolde@infratek.no