18 norske utstillere på Grüne Woche

18 norske utstillere på Grüne Woche Fredag 13. januar åpner Grüne Woche i Berlin med stor festivitas. Landbruks- og matminister Terje Riis-Johansen vil stå for den formelle åpningen av den norske standen. 18 norske utstillerer skal sammen med kokkene fra Gastronomisk Institutt presenterer norske mat og reiselivsprodukter. Det er 19. gang Landbruks- og matdepartementet deltar med en norsk stand på denne messen som varer hele 10 dager. Hovedtema denne gangen er markedsføring av Norge gjennom samspillet mat og reiseliv. Gjennomføringen skjer i nært samarbeid med Innovasjon Norge og ambassaden i Berlin De norske utstillerne representerer både store og små virksomheter, både mat og reiselivsbransjen og er lokalisert over hele landet. Noen er representert gjennom sine kontorer eller forretningsforbindelser i Tyskland. Deltakerne er: Arcus AS, Oslo Color Line GmbH, Kiel De Historiske hotell og spisesteder, Bergen Den norske turistforening, Oslo v / Gjendesheim og Fondsbu Det virkelig gode liv, Oslo Din Baker, Høvik Eksportutvalget For Fisk, Tromsø – Hamburg Fatland AS, Ølen Fjord Norge AS, Bergen Honningcentralen A/L, Kløfta Hurtigruten TFDS Innovasjon Norge, Hamburg Mikals Laks AS, Skiftun Norsk Bygdeturisme og gardsmat, Oslo Gamlastovo, Steinstø Hardinglam ANS, Øystese Kulturstua i Ro, Vestre Gausdal Opaker gård, Kirkenær Norwegian Air Shuttle ASA, Fornebu Ostecompagniet AS, Oslo Rica Hotels ASA, Billingstad Østlia Gårdsprodukter, Kautokeino For ytterligere og løpende ajourført informasjon se: www.lmd.dep.no - Grüne Woche. Pressekontakt: Arne Rød, Innovasjon Norge, Tlf +47 22 00 27 95 / +47 909 26 280. E-post: arne.rod@innovasjonnorge.no ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no