InnoTown - konferansen for de ekte innovasjonssultne!

InnoTown - konferansen for de ekte innovasjonssultne!

21. - 23. mai 2007 braker InnoTown løs igjen for sjuende gang i Ålesund. Det rikholdige programmet omfatter spennende historier om blant annet merkevare-ikonet Harley-Davidson, Bhutans unike utviklingsideologi, nysirkus-kjempen Cirque du Soleils kreativitet og verdens mest uvanlige arbeidsplass.

Deltakerne vil også få høre om verdien av kulturelt mangfold i innovasjonsprosesser, IDEOs designstrategi, konkurransekraft i turbulente tider, hva vitenskap og teknologi kan fortelle oss om menneskets vandring, og hvordan man kan lykkes mot alle odds - i undertøybransjen. Tilsammen ti foredragsholdere fra seks forskjellige land vil gi de innovasjonssultne deltakerne et uvanlig og godt påfyll.

InnoTown er Innovasjon Norges årlige innovasjonskonferanse for næringslivet. Innovasjon Norge ønsker at InnoTown skal gi næringslivet inspirasjon, kunnskap, muligheter og innovasjonsevne. Opplevelsene skal ha en verdi langt utover selve konferansedagene: InnoTown skal motivere til ny, konkret handling.
- Vi er ikke i tvil om at alle deltakerne på InnoTown 07 kommer til å reise hjem fra Ålesund fulle av inspirasjon og motivasjon til å omsette ny kompetanse og nye idéer til handling på flere nivå, sier Gunn Ovesen, admministrerende direktør i Innovasjon Norge.

Det ventes igjen å bli fullt hus, med 540 deltakere fra over 20 land. - Dette tar vi som et klart tegn på at konferansen begynner å synes i verdenssammenheng, sier InnoTowns Cecilie With.

- Vi er så stolte og fornøyde med årets program at vi nesten ikke kan vente til å la det hele brake løs i mai, sier InnoTowns Dag Lausund. - Vi tør faktisk garantere at alle de 540 deltakerne blir emosjonelt og rasjonelt inspirerte av det de kommer til å oppleve i Ålesund! Vi gleder oss også veldig over at vi allerede nå har over 200 deltakere fra fjorten forskjellige land, selv FØR programmet ble lansert! Det slår alle tidligere rekorder.

Se individuell presentasjon av foredragsholderne og bilder i vedlegg. Bildene kan også hentes på
www.innotown.com/download. Brukernavn: innotowners og passord: 2007
Kontaktpersoner:
Dag Lausund, grunnlegger InnoTown, e-post: dag@innotown.com, tlf.: 70 13 95 03,
mobiltlf.: 918 83 209.

Cecilie With, grunnlegger InnoTown, e-post: cecilie@innotown.com, tlf.: 70 13 95 02,
mobiltlf.: 900 41 043.

Harald Nordal, assisterende divisjonsdirektør Innovasjon Norge, e-post: harald.nordal@innovasjonnorge.no, tlf.: 70 11 64 55, mobiltlf.: 90 85 93 97.

Astrid Mathisen, kommunikasjonsrådgiver Innovasjon Norge e-post: astrid.mathisen@innovasjonnorge.no, tlf.: 22 00 27 01, mobiltlf.: 95 85 85 34.
Informasjonen er sendt gjennom Observer http://www.waymaker.no
Nedenstående filer kan lastes ned:
http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=370126&fn=wkr0001.pdf Omtale av alle foredragsholderne på InnoTown 2007
http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=20578&lang=NO InnoTowns logo
http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=20579&lang=NO Fons Trompenaars
http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=20580&lang=NO Jane Fulton Suri
http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=20581&lang=NO Jeffrey Sampler
http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=20582&lang=NO Karma Ura
http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=20583&lang=NO Ken Schmidt
http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=20584&lang=NO Lyn Heward
http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=20585&lang=NO Matt Kingdon
http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=20586&lang=NO Michelle Mone