Katinka G. Leiner ny divisjonsdirektør

Katinka Greve Leiner (40) er ansatt som ny divisjonsdirektør for Divisjon Strategi og Kommunikasjon i Innovasjon Norge. Leiner kommer fra stillingen som kommunikasjonsdirektør og overtar etter Roar Tobro fra årsskiftet.

- Katinka har gjennom sin bakgrunn, tidligere jobber og ikke minst erfaringer fra de snart ti årene hun har vært hos oss, den bredden i kompetanse og innsikt i vår virksomhet som gjør at hun vil kunne fylle rollen som ny divisjonsdirektør for Divisjon Strategi og Kommunikasjon i Innovasjon Norge på en glimrende måte, sier Gunn Ovesen, administrerende direktør i Innovasjon Norge. - Vår utfordring fremover er å bli en mer synlig og tydeligere innovasjonspolitisk aktør.

Leiner har lang fartstid i Innovasjon Norge og tidligere SND. Hun var direktør for kommunikasjon og strategi i ledergruppa i SND og fikk ansvaret for den nyopprettede Entreprenørskapsavdelingen ved etableringen av Innovasjon Norge i 2004. Fra januar i år har hun arbeidet i Strategidivisjonen, med rollen som kommunikasjonsdirektør fra mai. Hun er av utdannelse sivilingeniør, har jobbet som politisk rådgiver for Arbeiderpartiets Stortingsgruppe og kommunikasjonsrådgiver i Burson-Marsteller.