Smak utfordringen!

Smak utfordringen!
Matstreif i Oslo 8. – 10. juni 2007

Sugen på litt eplechutney fra Hardanger? Eller kanskje reinsdyrsalami og økologisk parmesan av geitemelk? Innovasjon Norge inviterer til Matstreif i Oslo sentrum i juni.

Gode smaksopplevelser
Norge byr på mange smaker for den som åpner sansene og tør å prøve noe nytt. Matstreif – matfestivalen i Oslo som går av stabelen 8., 9. og 10. juni på Karl Johan og Universitetsplassen - samler et bredt spekter av nye og gamle smaksopplevelser fra hele landet.

Nesten 400 produkter
På et utvidet Bondens marked med 60 produsenter og hos andre utstillere blir det mulig både å smake og kjøpe lokal produkter fra et utvalg på nærmere 400 matvarer. Det er produsentene selv som tar turen til Oslo. De kan fortelle mer om det de lager til matglade handlende. Mange av produktene på årets Matstreif er økologiske - alt fra ulike sennepstyper, oster, kalvekjøtt, til honningdrops og iskrem.

Varierte opplevelser
I tillegg til matmarkedet skal Matstreif ha en egen restaurant på Universitetsplassen. Og for den som ikke får nok i løpet av dagen, stiller Grand Kafé med egen Matstreif-meny så lenge festivalen pågår. Også de minste kan få testet smakssansene. Det blir eget smaksverksted for barn bak lukkede dører – voksne ingen adgang! De litt større kan delta i slaget om hvem som lager den beste pizzaen, i en storstilt pizzakonkurranse for ungdomsskoleelever. Gjøglere vil gjøre sitt for å skape en god gammeldags markedsstemning.

Skjerp smaksløkene
Hvis du lurer på hva som rører seg i norsk matproduksjon for tiden, er opptatt av gode smaksopplevelser, lokal mat og unike nisjeprodukter, så er Matstreif stedet. Det beste av norsk matkultur samlet på ett brett. Skjerp smaksløkene og ta turen til Oslo sentrum i juni!

Bak arrangementet står Innovasjon Norge.
Les mer på www.matstreif.no og www.bondensmarked.no

Vedlagte foto: Arne Rød, Innovasjon Norge

Ytterligere informasjon:
Knut Saxebøl, Innovasjon Norge
22 00 27 43 – 924 92 261
knut.saxebol@innovasjonnorge.no
Presse:
Arne Rød, Innovasjon Norge
22 00 27 95 – 909 26 280
arne.rod@innovasjonnorge.no
Bondens marked:
Torunn Nordbø