Velkommen til presselunsj med Interface 9. februar

Hvordan kan vi bygge en ny verden av bærekraftig skjønnhet? Hvordan kan vi bli flinkere til å lære av naturen? Hvordan kan vi radikalt endre måten vi bruker ressursene? Vi har invitert verdensledende ekspert på biomimicry Michael Pawlyn. Interface vil holde en presselunsj med Michael Pawlyn tirsdag 9. februar, klokken 11:30, på Stockholm Furniture Fair.

Michael Pawlyn beskrives som en pioner innen biomimicry, som innebærer teknologi som etterligner modeller av biologisk liv i naturen. Pawlyn er blant annet en av grunnleggerne av Sahara Forest Project, som på en bærekraftig måte vil forvandle tørre og ubebodde områder til grønne og levelige steder. Han har tidligere jobbet med Eden-prosjektet der han var en del av teamet for hagebruksarkitektur. Pawlyn er også en internasjonalt ettertraktet ekspert og foreleser i bærekraftig innovasjon, og i 2011 utga han boken "Biomimicry in Architecture". Hans TED-talk fra samme år har så langt blitt sett av mer enn en million mennesker.

Når: 9. februar 2016 kl 11:30
Hvor: Interface messemonter 09:11, Hall B, Stockholm Furniture Fair, Stockholmsmässan Älvsjö, Stockholm
RSVP: Til Carin Balfe Arbman, tlf. +46 70 633 35 08, carin.balfe-arbman@prat.se

Velkommen!

www.interface.com
www.humanspaces.com

Interface er verdensledende innen design og produksjon av teppefliser. Produktene er på den ene siden en kombinasjon av skjønnhet og innovasjon, og på den annen siden god funksjonalitet og miljømessige fordeler, slik at kundene har mulighet til å realisere sin designvisjon. Interface var et av de første selskapene til å produsere sine produkter på en bærekraftig måte. I 1994 begynte vi å tenke bærekraft og la derfor om vår virksomhet og vi har forpliktet oss til å eliminere alle våre negative utslipp innen år 2020. Vi kaller det Mission Zero. Interface har nådd mer enn halvveis mot Mission Zero, og har oppnådd anerkjennelse for de oppnådde resultatene. Produktene har blitt tildelt mange priser, spesielt i design og innovasjon. Den seneste prisen er Red Dot Award i kategorien Best of the Best i 2015.

Tags: