Høstens beste klær for lek, tur og eventyr

Vi på ISBJÖRN of Sweden elsker skall-klær! Vindtette, vanntette og med svært god pusteevne som holder barnet ditt tørr og varm. Som passer perfekt for utelek, skole og til familieeventyr. Nyheter for denne sesongen er den etterlengtede skalldressen TODDLER for baby og barn og nye skalljakken MONSUNE for junior. I år har vi også introdusert såkalt crow-cuff i ermene på skalljakkene, så at de uten problem kan brukes to sesonger.

ISBJÖRNs skallplagg holder fukt ute, men ventilerer samtidig damp med høy pusteevne. Skallklærna er produsert i slitesterkt materiale og kan også brukes om vinteren med riktig isolasjon under plagget. ISBJÖRNs klær er helt fri fra flourkarboner. Over 90 prosent av kolleksjonen er fremstilt i bluesign®-sertifiserte materialer, som er den beste miljøsertifiseringen i tekstilindustrien i dag.

ISBJÖRN TODDLER HARDSHELL er en vind- og vanntett skalldress for de minste barnen. Den er 100 prosent vind- og vanntett, har teipede sømmer og gir samme kvalitet og funksjoner som plaggene til de eldre barna. Den har avtakbar hette, myke indre mansjetter i ermene. Bena er strammet med elasta for å hindre at de blir trampet og gummibånd på benåpningene holder dressen på plass. Toddler tillbys i fargene Love og Ice. Størrelser 74-98 cl. Cirkapris: 1 300 kr NOK

ISBJÖRN STORM er en vind -og vanntett skalljakke med god ventilasjon og stilige detaljer som passer for aktiviteter året rundt. Det erstatter alle typer av vind – og regnutstyr, er myk, behagelig og slitesterk.  Alle sømmer er teipete,

Alle glidelåser er vanntette og hetten er justerbar. Den er, som hele ISBJÖRNs kolleksjon, flourkarbonfri. Jakken er laget i bluesign® -sertifisert to-lagsmateriale med en membran på innsiden. Vannsøyle: 15.000 mm. Pusteevne: 15 000 g / m2 / 24 timer. Størrelser 86/92-158/164. Farger: Smoothie, DarkNavy, SilverGrey, CandyFrog, Swedish Blue, Royal. Cirkapris: 1 400 NOK

MONSUNE Hardshell Jacket er en funksjonell vanntett skalljakke for junior.  Et supert allround plagg som kan brukes til mange aktiviteter og under en rekke værforhold. Jakken er laget av et to-lagsmateriale med en membran på innsiden, noe som gir en vannsøyle på 15 000 mm og svært høy pusteevne, 15 000 g/m2/24 timer. Alle sømmer er teipet og armene har "Grow Cuffs", slik at jakken kan ekspandere med én størrelse og cirka 3 centimeter. Farger: Ice, Royal og Navy. Cirkapris: 1 600 NOK

KULING er skallbuksen for de mindre barna fra størrelse 86/92 - 110/116.

HURRICANE er designet og har et utseende som passer de litt eldre barna, i størrelse 122/128 – 146/152. Buksene vil erstatte alle former for vind- og regntøy, har teipete sømmer, er klourkarbonfrie og kan, med riktig isolerende plagg under, brukes året rundt.   Vannsøyle: 15.000 mm. Pusteevne: 15 000 g / m2 / 24 timer. Cirkapris: Kuling 1000 NOK / Hurricane 1300 NOK

Maline Knutsen
Pressekontakt, West & Berg
maline.knutsen@westandberg.no

ISBJÖRN of Sweden er markedets beste og mest bærekraftige tekniske og funksjonelle klær for barn i alderen 0 til 14 år, i kategoriene baby, kids og junior. Selskapets visjon er å levere slitesterke, varige og bærekraftige klær i miljøvennlige materialer som samsvarer med kvaliteten på premium-merkevarer for voksne. ISBJÖRN of Sweden ble grunnlagt i 2005 og har i dag forhandlere i Skandinavia, Europa, Japan og siden høsten 2016 også i Kina.

Tags: