Friske bobler fra Folgefonna

Report this content

Nye Isklar Sparkling fra Folgefonna er nå å finne i butikkhyllene.. – Med et middels til lavt kullsyrenivå smaker Isklar Sparkling friskt og rent. - Det naturlige mineralvannet fra Folgefonna er spesielt sunt med sitt lave saltinnhold, sier markedssjef Cathrine Aasen i Isklar.

Den nye, innovative Isklar Sparkling er lett synlig i butikkhyllene. Det britiske designbyrået Blue Marlin har designet Isklars prisbelønte visuelle profil, og det er de som har videreutviklet stillvannflasken til en annerledes og spennende sparklingflaske. – Isklar Sparkling har sterkere isfasetter enn stillvannflasken, men har allikevel beholdt den karakteristiske strukturen som illustrerer hvordan lyset reflekteres i isen, sier Aasen. Isklar Sparkling har de samme helsemessige effektene som stillvannet og har et svært lavt mineralinnhold. - I motsetning til flere konkurrerende merker som inneholder store mengder salt, har Isklar Sparkling et veldig lavt saltnivå, noe som er i tråd med anbefalinger fra norske ernæringseksperter, sier Aasen. Det naturlige mineralvannet fra Folgefonna er av høy kvalitet og kan på mange måter sammenlignes med ferskpresset is: – Vekten av Folgefonna skaper smelting ved breens grunn, og vannet filtreres naturlig før det sildrer ut fra fjellet og tappes på flaske. Isklar smaker friskt og naturlig, og etterlater ingen ettersmak. Det gjør at Isklar er velegnet både som tørsteslukker og som følge til mat og vin, sier Aasen. Markedssjefen i Isklar har så langt bare positive erfaringer med å lansere norsk vann i Norge: – Vi har gledet oss til å lansere Isklar Sparkling. Lanseringen av Isklar i Norge for ett år siden gikk over all forventning, og bidro til å bremse fjorårets salgsnedgang i stillvannmarkedet i Norge. Med Isklar Sparkling som et ekstra ben å stå på venter vi god vekst i 2010, sier Aasen. Isklar har som mål å bli en av verdens ledende flaskevannprodusenter. Nye Isklar Sparkling representerer en viktig milepæl i Isklars historie: – Ved å utvide produktsortimentet til å omfatte både stillvann og kullsyre blir vi en komplett tilbyder av sunt flaskevann. Med Isklar Sparkling på plass kan vi nå tilby en fullverdig produktserie med naturlig mineralvann av høyeste kvalitet, sier Aasen. I første omgang vil Isklar Sparkling være å finne på Rema 1000, Deli de Luca, 7-Eleven og på Narvesen. Fra før er Isklars stillvann å finne i en rekke dagligvarebutikker, kiosker og bensinstasjoner, samt på kafeer, restauranter og hoteller. Isklar Sparkling kommer i flasker på 460 ml og 975 ml. Begge flaskestørrelser er også tilgjengelig som sekspakninger. Isklar ligger i det midtre prissegment, på nivå med tilsvarende merker. For mer informasjon, vennligst kontakt: Cathrine Aasen Markedssjef i Isklar Mobil: + 47 97 11 43 81 E-post: cathrine.aasen@isklar.no Om Isklar-vannet Isklar-vannet kommer fra Folgefonna, den 6000 år gamle isbreen i Hardanger i Hordaland. Vannet tappes direkte fra en kilde et par hundre meter under isbreen. Tappeanlegget er Nordens desidert største og mest moderne i sitt slag. Isklars produksjons- og logistikksystem er utviklet med tanke på å minimere miljø- og klimapåvirkningen. Både produksjonsanlegget og produktene er karbonnøytrale. I september 2008 vant Isklar prisen for verdens beste flaskevannkonsept under Water Innovation Awards, flaskevannsbransjens svar på ”Oscar”, hvor over 200 merker fra 40 land deltok. Om Isklar AS Isklar AS eies av to industrielle aktører, norske Jova Holding og omanske Sabco LLC. Jova Holdings eiere har også eierinteresser i selskapene Sea Cargo og SeaTrans, som blant annet står for transporten av Isklar fra Ullensvang til verdensmarkedene.