Ryanair lanserer billige direkteflyvninger til Israel for første gang i november 2015

Ryanair lanserer sine billige direkteflyvninger til Israel for første gang i november 2015 med 3 nye ruter fra Øst- og Sentral-Europa.

Det irske flyselskapet starter med seks ukentlige tur/retur flyvninger til Eilat - to fra hver destinasjon: fra Ungarns hovedstad Budapest; Kaunas, Litauen og Krakow, Polen. Flyselskapet håper å frakte 40 000 passasjerer til Eilat Ovda flyplassen på disse tre rutene i løpet av det første året.

Ryanair-kunder får reserverte seter, gratis sekundær håndbagasje, reduserte avgifter, forbedret nettsted og app med mobil boarding-pass og Ryanairs Family Extra og Business Plus-tjenester.

Disse Ryanair-flyvningene viser at de har stor tro på Israel som en ledende turistdestinasjon, og er svært positivt med tanke på lavbudsjettturister som kan reise billigere til og fra Europa.

Eilat, den sørligste byen i Israel langs Rødehavet, er et populært og solfylt turistområde for europeiske turister i vintermånedene med en lang rekke aktiviteter fra vann- og ørkensport til luksuriøse spa, shopping, flotte strender og kulinariske høydepunkter.

Ryanair Chief Commercial Officer, David O’Brien sa:

«Ryanair er stolte over å lansere direkteflyvninger til Israel, vårt 31. land, fra november 2015, med tre nye Eilat Ovda-ruter til Budapest, Kaunas og Krakow, noe som vil generere 40 000 kunder årlig. Vi fortsetter å forhandle med israelske myndigheter og vi ser frem til å øke vårt israelske rutetilbud i fremtiden.»

Denne ekspansjonen kommer samtidig som Ryanair markerer sitt 30-års jubileum for sin første flyvning.

Ryanair

Eilat