UOG DEAD SEA - 18.-20. NOVEMBER 2014

UOG DEAD SEA 2014 –  ISRAELS FØRSTE STORE INTERNASJONALE OLJE- OG GASSKONFERANSE OG UTSTILLING  VED DØDEHAVET, 18.-20. NOVEMBER 2014

Konferansen «UOG Dead Sea 2014» er den første store internasjonale olje- og gasskonferansen og utstillingen som arrangeres i Israel. Den vil være en global møteplass hvor internasjonale og lokale ledere og embetsmenn kan møtes og diskutere fremtidig potensial og letemuligheter for olje- og gassutvinning i Israel og regionen.

Programmet for «UOG Dead Sea 2014»-konferansen omfatter både hovedtaler, paneldiskusjoner og tekniske sesjoner. Konferansen varer i tre dager og vil være en plattform for kunnskapsdeling med fokus på driftsstatus, nettverksbygging og forretningssamarbeid og letekonsesjoner og infrastrukturen i Israel.

Konferansen arrangeres ved David Dead Sea Resort & Spa som ligger ved Dødehavskysten i Israel. Dette er det laveste stedet på jorden og er kjent for sine helbredende egenskaper og naturlige mineraler. Det historiske stedet daterer seg tilbake helt til bibelske tider og ligger ved foten av den klippeaktige fjellformasjonen Masada som er på UNESCO verdensarvliste. I november 2014 vil dette være et imponerende bakteppe for den viktigste og mest betydningsfulle konferansen angående fremtidig olje- og gassutvinning i Israel.

Dr. Harold J Vinegar, sjefsforsker, Genie Oil & Gas, IEI, Afek Israel Oil & Gas er offisiell leder for «UOG 2014», og konferanseprogrammet presenterer anerkjente bransjeeksperter som talere, bl.a. Barry Smitherman – styreleder, Texas Railroad Commission, Benjamin Thoma – markedsføringssjef, Global Key Accounts, GE Oil & Gas, Binyamin A. Zomer – landssjef i Israel for Noble Energy, Yehuda Saban – visepresident for Economic Regulation og FLNG-sjef, Delek Drilling, Avner Oil, Uri Aldubi – styreleder, organisasjonen for olje- og gassutvinning i Israel (Association of Oil & Gas Exploration Industries), Joseph Paritzky – tidligere minister for energi og infrastruktur i Israel og Avri Shefler, Msc. – adm. dir., Bipol Energy Ltd.

Konferansen vil bl.a. ta for seg disse emnene:

•  Fremtiden for olje og gass i Israel og de østlige middelhavslandene
  •  Internasjonale selskapers rolle i utviklingen i det israelske markedet
  •  Det nåværende markedet: Oppstrøms og midtstrøms
  •  Utbyggingsmuligheter for å imøtekomme utfordringene innenfor olje- og gass
  •  Nyere letearbeid og utvikling i Israel
  •  Maksimalisering av ukonvensjonelle ressurser
  •  Israels olje- og gasspotensial: Mulighetene
  • Investeringsutsikter: Nødvendige økonomiske ressurser og maksimering av investeringer
  •  Petroleumslover: Beskatning, oppstrøms lisenser og andre juridiske spørsmål

Over 35 TCF av naturgassreservene offshore har blitt funnet de siste 5 årene i Israel med produksjonsstart det siste året, noe som markerer landets enorme energipotensial.  Selv om disse funnene er betydelige, er det fortsatt ytterligere utvinnings- og produksjonsmuligheter offshore og onshore i Israel for operatører, leverandører, serviceselskaper og investorer. Det er en distinkt mangel på kunnskap om og innsikt i dette potensialet. Geo­lo­gical Sur­vey estimerte i mars 2010 at Le­vant-bassen­get kan inne­hol­de mellom 50 TCF og 227 TCF naturgass og mellom 0,48 og 3,78 milliarder fat med olje totalt (45 % av disse i Israel). Det finnes også ytterligere muligheter offshore og onshore, sammen med et enormt regionalt potensial. «UOG 2014»-konferansen vil belyse og drøfte disse mulighetene og skape en plattform for å stimulere til samarbeid og partnerskap via paneldiskusjoner, taler, en utstilling og nettverksbyggende arrangementer.

For mer informasjon: http://www.universaloilgas.com/

Elena Negut