JM kjøper eiendom i Asker

JM har skrevet avtale med pensjonsselskapet KLP om kjøp av en del av eiendommen Bergerveien 12 i Asker. Kjøpesum er 318 MNOK. Overtakelse skjer i første kvartal og betaling i andre kvartal 2018.

Eiendommen ligger i Asker, sydvest for Oslo, og har en reguleringsplan som muliggjør cirka 570 boliger. Kjøpet kommer til å rapporteres i balansen innen forretningsområde JM Utland på første kvartal 2018.

Eiendommen er en del av et større utviklingsområde, Vestre Billingstad, der det skal bygges i alt cirka 1600 boliger.

– Det er med stor glede vi nå overtar eiendommen, samtidig som vi har salgsstart på første byggetrinn, Bergerløkka med 47 leiligheter. Området Billingstad er et fint sted å bo og vi har opplevd stor interesse for prosjektet, sier Hilde Vatne, regionsjef JM Region Oslo.

JM kommer til å miljømerke alle sine nye boliger i Sverige, Norge og Finland med Svanemerket. JM blir dermed det første norske boligselskapet som svanemerket hele sin produksjon av egne boliger. Bergerløkka er et av de første prosjektene som blir svanemerket i JM Norge.

Hvis du vil ha mer informasjon, kan du kontakte:
Kjell Kvarekvål, direktør for markedskommunikasjon i JM Norge, 928 12 319
Hilde Vatne, regionchef JM region Oslo, 922 15 662

JM er en av Nordens ledende prosjektutviklere av boliger og boligområder. Virksomheten er fokusert på nyproduksjon av boliger med attraktiv beliggenhet med tyngdepunkt i ekspansive storbyområder og universitetsbyer i Sverige, Norge og Finland. Vi arbeider også med prosjektutvikling av næringslokaler og entreprenørvirksomhet, hovedsakelig i Stor-Stockholm-området. JM skal i all virksomhet arbeide for langsiktig bærekraft. Vi omsetter for cirka 17 milliarder svenske kroner og har cirka 2 500 medarbeidere. JM AB er et allmennselskap notert på NASDAQ Stockholm i segmentet Large Cap. Mer informasjon på www.jm.no.

Tags: