Jula åpner i Kristiansund

15. november 2012 åpner Jula sitt 17. varehus i Norge.
Dette skjer i Kristiansund i handelsområdet Løkkemyra.
– Vi har stor tro på etableringen i Kristiansund. Dekningsområdet i Møre og Romsdal er stort, og handelsområdet Løkkemyra er ekspansivt, sier Per Jacobsen, adm.dir. Jula Norge AS.

Med etableringen i Kristiansund vil Jula styrke sin posisjon i Norge og dessuten dekke en tidligere hvit flekk på kartet mellom Ålesund og Trondheim. I det store dekningsområdet er det mange båtfolk og hjemmefiksere og dermed også mange Jula-kunder.

– Julas varehus i Kristiansund har alle forutsetninger for å bli et av Norges mest fremgangsrike. I regionen er det mange hjemmefiksere, og i varehuset har vi et engasjert personale, sier Per Jacobsen.

Varehuset i Kristiansund er en del av en større satsing på det norske markedet med totalt fire nyetableringer i løpet av høsten 2012. I tillegg til Kristiansund har Jula åpnet varehus i Gjøvik, Fredrikstad og Bergen. Med nyetableringene når Jula ut til ytterligere 600 000 mennesker og skaper dessuten 150 nye arbeidsplasser i etableringsbyene.

Jula planlegger flere varehusetableringer på det norske markedet neste år.

Med varehusåpningen i Kristiansund har Jula totalt 58 varehus.

Øvrige spørsmål besvares av:
Per Jacobsen, adm.dir. Jula Norge AS, +47 95 11 17 47, per.jacobsen@jula.no
Olle Wahlgren, ass. daglig leder i Jula Norge AS, +46 703-00 96 99, olle.wahlgren@jula.se

Jula AB er et familieeid selskap med hovedkontor og sentrallager i Skara i Sverige. Jula tilbyr kreative hjemmefiksere og profesjonelle et attraktivt utvalg til lave priser via varehus.
Jula har ca. 1800 ansatte og totalt 58 varehus, hvorav 35 i Sverige, 17 i Norge og 6 i Polen.
I 2011 omsatte Jula-konsernet for 3,6 milliarder SEK.

Gå gjerne inn på www.jula.no for mer informasjon.

Ny katalog er ute nå, du finner den i varehuset.

Sitater

Per Jacobsen, adm.dir. Jula Norge AS