Jula åpner i Steinkjer

Forrige uke åpnet Julas varehus nummer 22 i Norge (Hamar), nå er det tid for nummer 23.

Den 20. november åpner Julas varehus i Steinkjer.

– 2014 er et spennende år for Jula, med mange nyåpninger. Vi satser hardt på Norge i høst med tre åpninger; Steinkjer, Hamar og Sarpsborg, sier Per Jacobsen, administrerende direktør for Jula i Norge.

Steinkjer er en hjemmefikserbygd, og Jula har lenge lett etter en plass å etablere et varehus.

– Vi har lett etter et egnet sted i flere år og nå føler vi at vi virkelig har fått det. Varehuset ligger på den tidligere militærforlegningen i Steinkjer, Sannan. Det føles som hele området holder på å utvikles til et sterkt handelssentrum i Julas segment når mange sterke aktører kommer inn. Det blir bedre for alle og veldig positivt for kundene når alt samles på ett sted. Handel føder handel, sier Per Jacobsen.

Steinkjer kommune har ca. 22 000 innbyggere som nå kan glede seg over et helt nytt Jula-varehus i sin kommune med det nyeste Jula-konseptet.

Med etableringen i Steinkjer tar Jula ytterliggere et steg nærmere å bli riksdekkende i Norge.

– Vi er nå på vei til å nå målsettingen med riktig antall varehus i Norge. Med denne etableringen når vi et område der Jula ikke har vært til stede tidligere. Det føles godt at vi nå når ut til disse kundene, sier Karl-Johan Blank, Julas eier og konsernsjef.

I løpet av året planlegger Jula å åpne 12-14 nye enheter.

Varehuset på Steinkjer er ca. 3000 kvadratmeter stort, og totalt skal det rekrutteres ca. 25 nye Jula-medarbeidere.

Ved ytterligere spørsmål:

Per Jacobsen, administrerende direktør, +47 679 23 033, per.jacobsen@jula.no

Magnus Ljung, Informasjonssjef, +46 703-80 95 70, magnus.ljung@jula.se

Jula AS er et familieeid selskap med hovedkontor og sentrallager i Skara i Sverige. Jula tilbyr kreative hjemmefiksere og profesjonelle et attraktivt utvalg til lave priser via varehus. Jula har ca. 2500 medarbeidere og totalt 77 varehus; 43 i Sverige, 23 i Norge og 11 i Polen. I 2013 omsatte Jula-konsernet for ca. 4,9 milliarder SEK.

Gå gjerne inn på www.jula.com for mer informasjon. Du får den nye katalogen i ditt nærmeste Jula-varehus.

Tags:

Sitater