Jula åpner på Hamar

Julas raske ekspansjon fortsetter.

14. november åpner Jula sitt 22. varehus i Norge. Det skjer på Hamar.

– Jula har fått plass i det gamle meieriet, et kjent landemerke i Hamar. Det ligger i nærheten av Vikingskipet, som var skøytearena under OL på Lillehammer i 1994, sier Per Jacobsen, adm.dir. for Jula i Norge.

Jula satser sterkt på ekspansjon i Norge, og det blir flere nyetableringer i løpet av høsten.

– Vi har fått ytterligere et par gode plasseringer i Norge med etableringene i Hamar og Steinkjer. Nå er vi på vei til å nå målsettingen med riktig antall varehus i Norge. Med denne etableringen når vi et område der Jula ikke har vært til stede tidligere. Det føles godt at vi nå når ut til disse kundene, sier Karl-Johan Blank, Julas eier og konsernsjef.

Hamar kommune har ca. 30 000 innbyggere.

– Vi har store forventninger til varehuset på Hamar. Området er en tydelig hjemmefikserregion. Her er det mange hjemmefiksere som er vant til å gjøre mye på egen hånd. Det finnes ganske enkelt mange Jula-kunder her, konstaterer Per Jacobsen.

I løpet av året planlegger Jula å åpne 12–14 nye enheter i sine tre markeder Norge, Sverige og Polen.

– 2014 er et spennende år for Jula, med mange nyåpninger. Satsingen er mest merkbar i Norge nå på høsten, med tre åpninger på kort tid; Hamar, Steinkjer og Sarpsborg, sier Per Jacobsen.

Varehuset på Hamar er på ca. 3000 kvadratmeter, og totalt skal det rekrutteres om lag 25 nye Julamedarbeidere.

Ved ytterligere spørsmål:

Per Jacobsen, administrerende direktør, +47 679 23 033, per.jacobsen@jula.no

Magnus Ljung, Informasjonssjef, +46 703-80 95 70, magnus.ljung@jula.se

Jula AB er et familieeid selskap med hovedkontor og sentrallager i Skara i Sverige. Jula tilbyr kreative hjemmefiksere og profesjonelle et attraktivt utvalg til lave priser via varehus. Jula har ca. 2500 medarbeidere og totalt 75 varehus, 42 i Sverige, 22 i Norge og 11 i Polen. I 2013 omsatte Jula-konsernet for ca. 4,9 milliarder SEK.

Gå gjerne inn på www.jula.com for mer informasjon. Du får katalogen i ditt nærmeste Julavarehus.

Tags:

Sitater