Jula åpner varehus utenfor Moss

Den 19. mars åpner Julas varuhus med alt for hjemmefiksere til proffe ved Rygge Storsenter utenfor Moss. Dette er Julas femte varehus i Norge.

Jula har eksistert i Sverige i 30 år, og snart ett år i Norge. Jula har et kvalifisert sortiment av maskiner, verktøy, elektro, bil- og båtutstyr, arbeidsklær, hus, hjem, hobby og fritid for hjemmefiksere til proffe. Når vi nå slår opp portene til varehuset i Moss er dette Julas femte varuhus i Norge.

– Vi har hatt en kjempe suksess i Norge under den korte tiden vi har vært der, sier Joachim Frykberg, markedssjef på Jula, så det er ekstra moro at vi nå åpner det første av fire nye varehus i Norge i 2009. Moss er et ekspansivt handelssted og Jula får veldig bra beliggenhet ved Rygge Storsenter.

Julavarehuset ved Rygge Storsenter har et salgsareal på 2700 kvm og omfatter hele Julas sortiment på 13000 varer. Etableringen i Moss innebærer cirka 30 nye arbeidsplasser. Julas styreleder Bengt Andersson og Jula Norge AS Adm.Dir. Per Jacobsen kommer til å stå for åpningstaler, og det vil bli mengder av åpningstilbud og festligheter for hele familien.

Joachim Frykberg, markedssjef

Jula Postorder AB

Spørsmål kan rettes til:

Joachim Frykberg, Markedssjef Jula Postorder AB +46 701-90 29 30

Per Jacobsen, Daglig leder, Jula Norge AS +47 95 111 747

Tekster og bilder kan hentes i vårt presserom på www.jula.no

JULA er et veldrevet, ekspansivt svensk selskap som driver handel med lavprisvarer for villa, fritid, oppussing, håndverk, landbruk og småindustri. Vi markedsfører våre varer via egne varehus og postordre. Vi har for øyeblikket 27 varehus i Sverige og 4 i Norge. Vi planlegger å åpne ca. 12 varehus til i Norge i løpet av de tre kommende årene. Omsetningen er beregnet til 2,9 milliarder SEK i 2009, og vi har ca. 1000 ansatte. Jula Norge AS har hovedkontoret sitt i Lørenskog.

Jula AB er et familieeid selskap med hovedkontor og sentrallager i Skara i Sverige. Jula tilbyr kreative hjemmefiksere og profesjonelle et attraktivt utvalg til lave priser via varehus. Jula har varehus i Sverige, Norge og Polen. I 2016 omsatte Jula-konsernet for ca. 6,06 milliarder SEK. Gå gjerne inn på www.jula.com for mer informasjon. Du får katalogen i ditt nærmeste Jula-varehus.