Jula slukker lyset

29. mars deltar Jula i WWF Earth Hour.

Da slukkes lyset i alle Julas 68 varehus i tre land i en time.

– Ved å delta i Earth Hour bidrar vi til å løfte klimaspørsmålet opp på timeplanen, sier Karl-Johan Blank, Julas konsernsjef og hovedeier.

Julas medvirkning i Earth Hour er en del av en langsiktig strategi.

– Å arbeide med kontinuerlige forbedringer innen miljøområdet har i mange år vært en selvfølge for Jula. Vi arbeider målbevisst med å forbedre både oss selv og leverandørene våre, sier Johan Dahlström, sjef for bærekraftighet.

Akkurat nå er energiforbruk, logistikk og gjenvinning av avfall prioriterte områder innen Jula.

Eksempel på klimarelaterte tiltak er Julas energieffektive sentrallager, andeler i vindkraftverk og togtransport. Å integrere holdbarhet i hele virksomheten er en stor utfordring, som Jula tar ett skritt av gangen.

Verdens naturfond arrangerer kampanjen Earth Hour 29. mars klokken 20.30–21.30. Hensikten med kampanjen er å gi en oppfordring til verdens beslutningstakere om å ta de beslutningene som er nødvendige for en holdbar fremtid. Jula håper også at kunder og medarbeidere skal bruke anledningen og delta i Earth Hour.

Ved ytterligere spørsmål:

Per Jacobsen, Administrerende direktør, +47 67 92 30 33, per.jacobsen@jula.no

Jula AB er et familieeid selskap med hovedkontor og sentrallager i Skara i Sverige. Jula tilbyr kreative hjemmefiksere og profesjonelle et attraktivt utvalg til lave priser via varehus. Jula har ca. 2 300 ansatte og totalt 68 varehus, 38 i Sverige, 19 i Norge og 11 i Polen. I 2013 omsatte Jula-konsernet for ca. 4,9 milliarder SEK.

Gå gjerne inn på www.jula.com for mer informasjon. Du får katalogen i ditt nærmeste Jula-varehus.

Tags:

Sitater