Julas satser på grensehandel

Julas raske ekspansjon fortsetter.

Nå åpner vi det første varehuset med fokus på grensehandel mellom Sverige og Norge. Det skjer 9. april på handelsområdet Charlottenberg i nærheten av Kongsvinger.

– 2014 blir et spennende år med det første grensevarehuset vårt ved det sterke handelsstedet Charlottenberg mellom Sverige og Norge, sier Karl-Johan Blank, konsernsjef og hovedeier.

I løpet av året planlegger Jula å åpne totalt 12-14 nye enheter i Sverige, Norge og Polen.

– Resultatet vårt for 2013 (515 millioner kroner) lover en fortsatt rask ekspansjon, og vi tror på en sterk utvikling for Charlottenberg med nærheten til det norske markedet, sier Joachim Frykberg.

Varehuset i Charlottenberg blir ca. 3000 kvadratmeter stort og ca. 25 nye Julamedarbeidere vil bli rekruttert.

Ved ytterligere spørsmål:

Per Jacobsen, Administrerende direktør, +47 67 92 30 33, per.jacobsen@jula.no

Jula AB er et familieeid selskap med hovedkontor og sentrallager i Skara i Sverige. Jula tilbyr kreative hjemmefiksere og profesjonelle et attraktivt utvalg til lave priser via varehus. Jula har ca. 2 300 ansatte og totalt 70 varehus, 40 i Sverige, 19 i Norge og 11 i Polen. I 2013 omsatte Julakonsernet for ca. 4,9 milliarder SEK, og med et overskudd på 515 millioner SEK.

Gå gjerne inn på www.jula.com for mer informasjon. Du får katalogen i ditt nærmeste Julavarehus.

Sitater

Karl-Johan Blank, konsernsjef og hovedeier