Sterk start for Julas nye netthandel

Jula har nå startet opp den nye nettbutikken.

– Oppmøtet har vært over all forventning. De første dagene har vært fantastiske med mange tusen kunder som har handlet, til tross at vi ikke har begynt å markedsføre tilbudet. Vi har fortsatt troen på fortsatt sterk utvikling nå som enda flere kunder får øynene opp for denne nye handelsløsningen, sier Per Jacobsen, administrerende direktør.

Med den nye netthandelen vil Jula utvide tilbudet til både nye og gamle kunder.

– Det vi ser er at kunder som vi kanskje mistet da vi sluttet med distansehandel for noen år siden, begynner å komme tilbake. Det føles naturligvis veldig bra, sier Per Jacobsen.

Storsatsing

Den nye netthandelen er den største enkeltsatsingen som Jula gjør i år.

– Vi vil møte kunden der kunden forventer å bli møtt, og derfor satser vi på netthandel. I tillegg skal vi fortsette å åpne nye varehus, sier Per Jacobsen.

Den nye netthandelen er et viktig første trinn for Jula, men nå fortsetter utviklingen av tilbudet.

– I løpet av året kommer vi blant annet til å utvikle «Click & collect». Vi har svært gode forutsetninger, god logistikk og bra systemstøtte som vi nå skal dra nytte av for å skape det beste tenkelige tilbudet for kundene våre, sier Per Jacobsen.

Sverige, Norge og Polen samtidig

Netthandelssatsingen ruller ut samtidig på Julas markeder i Sverige, Norge og Polen.

– Vi har store forventninger på alle markedene, men det er kanskje i Polen vi ser det største potensialet. I dag når vi bare en begrenset del av Polens befolkning med varehusene våre. Men mye av markedsføringen vår er landsdekkende, for eksempel TV-reklamen. Med netthandelen når vi alle som vi markedsfører oss mot, sier Per Jacobsen.

Jula AB er et familieeid selskap med hovedkontor og sentrallager i Skara i Sverige. Jula tilbyr kreative hjemmefiksere og profesjonelle et attraktivt utvalg til lave priser via varehus. Jula har varehus i Sverige, Norge og Polen. I 2016 omsatte Jula-konsernet for ca. 6,06 milliarder SEK. Gå gjerne inn på www.jula.com for mer informasjon. Du får katalogen i ditt nærmeste Jula-varehus.