KappAhl har gjennomført en vellykket julekampanje for barn som trenger hjelp

I julehandelen 2012 oppfordret motekjeden KappAhl sine kunder til å bidra til organisasjoner som jobber for å hjelpe barn. Kampanjen var vellykket og samlet inn totalt 700 000 kroner. I Norge går 150 000 kroner av disse til Kors på halsen, Røde Kors samtaletilbud for barn.
       – Engasjementet gir oss muligheten til å synliggjøre en god sak og oppmuntre alle som vil til å bidra, sier Sofia Wallin, KappAhls design- og innkjøpssjef Barn. Den vellykkede julekampanjen har gitt oss mersmak til å engasjere oss mer i liknende prosjekter.

I alle land hvor KappAhl har butikker støtter motekjeden organisasjoner som jobber for att barn skal ha noen å snakke med når de har det vanskelig. I Norge støtter KappAhl Kors på halsen, Røde Kors samtaletilbud for barn og ungdom. For å bidra økonomisk til vanskeligstilte barn utviklet KappAhl et barnesortiment merket med Friendly* hvor man donerte 25 kr for hvert solgte produkt i julehandelen. – Bidrag som det vi mottok fra KappAhl er svært viktige for at vi kan fortsette å være tilstede for barn som har det vanskelig, forteller Marianne Børke leder for Kors på halsen.

KappAhl vil også i fremtiden støtte Kors på halsen og liknende organisasjoner og formål for barn. Organisasjoner som KappAhl støtter i andre land hvor vi har butikker er BRIS (Sverige), Mannerheimförbundet (Finland), Nobody's Children Foundation (Polen) och Linka Bezpeci (Tsjekkia).

*Friendly er en del av KappAhls bærekraftkonsept ”Future, Friendly, Fashion” som handler om hvordan motekjeden jobber med sine relasjoner i forhold til kunder, medarbeidere, leverandører og omverdenen forøvrig.

For mer informasjon, kontakt:
Bente Backe-Storløkken, Markedsansvarlig KappAhl AS, tlf  977 62 896 bente.storlokken@kappahl.com

Røde Kors, Pressevakttelefon. Tlf 94 87 29 99.

Kors på halsen er et landsdekkende, gratis og anonymt tilbud fra Norges Røde Kors til alle barn og unge under 18 år i Norge som vil komme i kontakt med en voksen person for å snakke om ting som måtte oppta dem, om ting som er vondt eller vanskelig, eller for å få informasjon om rettigheter og muligheter innenfor det offentlige hjelpeapparatet. Tilbudet har eksistert siden 1984 og er en del av det internasjonale nettverket Child Helpline International. Les mer på korspahalsen.no

KappAhl ble etablert i 1953 og er en ledende motekjede med 400 butikker og 4500 medarbeidere i Sverige, Norge, Finland, Polen og Tsjekkia. KappAhl selger prisgunstig mote for mange mennesker – kvinner, menn og barn – og retter seg spesielt mot kvinner 30-50 år med familie. Egne designere formgir alle plagg. Som første motekjede i verden ble KappAhl miljøsertifisert i 1999. I virksomhetsåret 2011/2012 omsatte KappAhl for nesten 4,6 milliarder svenske kroner. KappAhl er børsnotert på Nasdaq OMX i Stockholm. Mer informasjon www.kappahl.com.

Tags:

Sitater

Engasjementet gir oss muligheten til å synliggjøre en god sak og oppmuntre alle som vil til å bidra. Den vellykkede julekampanjen har gitt oss mersmak til å engasjere oss mer i liknende prosjekter.
Sofia Wallin, KappAhls design- og innkjøpssjef Barn