Kingspan lanserer BioSafe prefabrikert minirenseanlegg

Minirenseanlegget Klargester BioSafe leveres i Norge av Kingspan Miljø AS. BioSafe er designet med den norskutviklede MBBR-teknologien som gir en meget høy og stabil renseeffekt. Minirenseanlegget har gjennomgått omfattende testing med svært gode resultater, og tilfredsstiller forskriftenes strengeste krav for direkte utslipp. BioSafe er Sintef-godkjent og er tilpasset norske forhold.

Kingspan BioSafe

Minirenseanlegget BioSafe leveres prefabrikert i en enkelttank med ett innløp og ett utløp. På grunn av det enkle designet, den kompakte størrelsen og det store produksjonsvolumet er BioSafe et godt og rimelig valg. Det lave energiforbruket sørger videre for økonomisk drift, og serviceteamet hos Kingpan sørger for kompetent håndtering av ditt renseanlegg.

Selve anlegget er kompakt og lavtbyggende, og er dermed veldig raskt å installere. Tanken er laget i glassfiber, noe som sikrer lang levetid, og renseanlegget krever ingen form for sjenerende overbygg. BioSafe er godkjent av SINTEF og er testet i henhold til NS-EN 12566-3. BioSafe er tilpasset norske forhold, og Kingspan har mer enn 30 år erfaring i Norge.

Fordeler

• rimelig i anskaffelse
  • lave monterings- og driftskostnader
  • enkelt og kompakt design
  • testet i henhold til NS-EN 12566-3
  • tilpasset norske forhold
  • krever ikke overbygg
  • finnes i ulike størrelser

Egenskaper og funksjoner

BioSafe består av en slamavskiller , blåser og et biokammer. Anleggets biosone benytter flytende biobærere med et stort overflateareal som fremmer vekst av bakterier og andre organismer (biomasse) som aktivt behandler avløpsvannet. Renseanlegget er prefabrikert og kommer ferdig montert fra fabrikken, klart til å graves ned. De eneste synlige komponentene er et lite lokk i tillegg til kontrollskapet som plasseres for eksempel på husveggen. Lokket leveres med rustfri låsing og gir god tilkomst for slamtømmer. BioSafe er tilgjengelig i fire ulike størrelser fra Biosafe 1 til Biosafe 4. Modellen Biosafe 1 har kapasitet til 1 bolig eller 6 personer, mens Biosafe 4 kan betjene 4-5 boliger og opptil 25 personer.

Ved eventuelle spørsmål eller behov for ytterligere informasjon er du velkommen til å kontakte Kingspan Miljø AS som alltid er tilgjengelig for å assistere deg.