HyperX Lanserer Forbedret Cloud II Gaming Hodetelefoner, & Ny musematte

• HyperX Designed USB Sound Card Audio Control Box
  • Virtual 7.1 Surround Sound
  • HyperX FURY Mouse Pad

09 – February, 2015 – HyperX®, en divisjon i Kingston Technology Company, Inc., verdens ledende uavhengige produsent av minnemoduler , kunngjorde i dag lanseringen av HyperX Cloud II hodeteelfoner. Med omgående levering, har HyperX Cloud II en nyutviklet USB-lydkontrollboks med 7.1 virtuell surroundlyd, i tillegg til de flotte funksjoner og fordeler som det forrige prisbelønte HyperX Cloud hodetelefon settet.

Fullt designet av HyperX lydteknikere, leverer den LED-bakbelyste lydkontrollboksen en hardwarebasert (ingen drivere nødvendig) 7.1 virtuell surroundlyd med uavhengig lyd og mikrofon volumkontroll. Spillere kan enkelt veksle på 7.1 virtuell surroundlyd med et trykk på en knapp for å etterligne syv posisjons høyttalere for avansert spilling. HyperX Cloud II er USB-drevet for PC og Mac for å forsterke lyd og stemme, samt 3,5 mm stereo kompatibel for PS4 og Xbox multi- funksjonsenhet1.

Mikrofonen er digitalt forbedret med støyreduksjon, automatisk styrkekontroll og ekkokansellering via USB-lydkort. Sertifisert av Teamspeak og Skype optimalisert, gir HyperX Cloud II klarere talekvalitet, spill lyder og redusert bakgrunnsstøy. Øreklokkene og hodebånd er produsert med 100 prosent minneskum for å gi maksimal komfort når du spiller i timevis. .

HyperX vil også lansere sin andre spilleflate, HyperX FURY Pro Gaming Mouse Pad. Laget av stoff materiale og myk polstring, HyperX FURY musematter gir optimal presisjon, komfort og stabilitet. HyperX FURY musematter er tilgjengelig i fire størrelser, er bærbar og har holdbarhet som passer til ett hvert gamer miljø.

"Vi er glade for å utvide vår linje av HyperX produkter med den nye Cloud II og FURY musematte," sa Jan Terje Kleiven, Forretningsutvikler, HyperX. "Vi kan nå tilby spillere en 7.1 virtuell surroundlyd hodetelefonsett som har all den komfort og stil av den opprinnelige HyperX Cloud. Disse to nye produkter gir gamere flott lyd og kontroll, slik at de kan nyte en fullstendig oppslukende spillopplevelse. "

HyperX Cloud II er tilgjengelig i rødt, pistol metall, og en limited edition rosa (kommer snart) og er støttet av en to-års garanti og legendariske HyperX pålitelighet.

HyperX er høy-ytelse produktavdelingen til Kingston Technology og omfatter høyhastighets DDR4 og DDR3-minne, SSD, USB Minnepinner, og spilltilbehør. Rettet mot gamere, overklokkere og entusiaster, er HyperX kjent over hele verden for kvalitet, ytelse og innovasjon. HyperX er forpliktet til eSports som det sponsorer i løpet 20 teams globalt og er hovedsponsor til Intel Extreme Masters. HyperX finner du på de aller fleste events som Brasil Game Show, China Joy, DreamHack og PAX.

For mere informasjon, besøk HyperX hjemmeside.

HyperX Cloud II Features and Specifications:

Headset:

• Transducer Type: dynamic Ø 53mm
  • Frequency Response: 15Hz–25,000 Hz
  • Nominal SPL: 98±3dB
  • Operating principle: closed
  • Nominal impedance: 60 Ω per system
  • T.H.D.: < 2%
  • Power handling capacity: 150mW
  • Sound coupling to the ear: circumaural
  • Ambient noise attenuation: approx. 20 dBa
  • Headband pressure: 5N
  • Weight with microphone and cable: 320g
  • Cable length and type: 1m + 2m extension
  • Connection: single mini stereo jack plug (3.5 mm)

Microphone:

• Transducer Type: condenser (back electret)
  • Polar Pattern: cardioid
  • Frequency Response: 50-18,000 Hz
  • Operating principle: pressure gradient
  • Power supply: AB powering
  • Supply voltage: 2V
  • Current consumption: max 0.5 mA
  • Nominal impedance: ≤2.2 kΩ
  • Open circuit voltage: at f = 1 kHz: 20 mV / Pa
  • THD: 2% at f = 1 kHz
  • Max. SPL: 105dB SPL (THD≤1.0% at 1 KHz)
  • Microphone output: -39±3dB
  • Length mic boom: 150mm (include gooseneck)
  • Capsule diameter: Ø6*5 mm
  • Connection: single mini stereo jack plug (3.5mm)

1 Controller adapter required.

HyperX can be found on:

Google+:

About HyperX

HyperX® is a division of Kingston Technology Company, Inc., the world’s largest independent memory manufacturer. Established in 2002, HyperX is headquartered in Fountain Valley, California, USA. For more information, please call +44 (0)1932 738888 or visit www.kingston.com/us/memory/hyperx.

JanTerje Kleiven Susanna Axäll
Kingston Technology ePR
+47 915 107 316 Kingston@epr.nu
jtkleiven@kingston.eu +46 706-206032