Kingston Digital lanserer Minnepinne med Type-C plugg

• Ekstra lagring for Smarttelefoner, Tablets, PC og Mac med USB Type-C Port
  • USB 3.1 Gen. 1 Ytelse for høyere hastigheter enn USB 2.0
  • Nye DataTraveler Micro 3.1 USB Minnepinne også lansert

COMPUTEX TAIPEI Kingston Digital Europe Co LLP, et datterselskap av Kingston Technology Company Inc., verdens ledende uavhengige produsent av minnemoduler, kunngjorde i dag lanseringen av DataTraveler® microDuo 3C USB minnepinne. Datatraveler microDuo 3C har en dual-grensesnitt som fungerer med både standard USB Type-A (3.1, 3.0, 2.0) og USB Type-C ™ porter. USB Type-C er en ny type standard med en reversible kontakt, som gjør det mulig for slankere og mer elegant enheter i fremtiden. Det muliggjør en enkelt port for å virke som et punkt for overføring av data, video-utgang, lading og jevn effekt eksterne enheter.

Datatraveler microDuo 3C er en ideell måte å gi opptil 64 GB ekstra lagringsplass for de aller nyeste smarttelefoner, nettbrett og Mac-maskiner samtidig som de er bakover kompatible med dagens generasjon. Med levering senere denne måneden, tilbyr denne enkle plug-and-play-minnepinnen rask USB  3.1 ytelse med lesehastigheter på opptil 100 MB / s og skrivehastigheter på opptil 15 MB / s. Den lette og små-formfaktor Datatraveler microDuo 3C utfyller bærbare enheter og er lett å bringe med.

“Datatraveler microDuo 3C har en dual-grensesnitt som rommer både USB Type-A og USB Type-C-porter for å gi brukerne enkel tilgang til den nyeste USB-grensesnitt, "sier Jan Terje Kleiven, Forretningsutvikler for Kingston Norge. "Vår Minnepinne gir mer lagringsplass, har rask dataoverføringshastigheter og bidrar til å gjøre den nye teknologien mer tilgjengelig for forbrukerne."

I tillegg til Datatraveler microDuo 3C, vil Kingston snart sende ut på markdet sin neste-generasjons Datatraveler Micro 3.1. Som en av verdens minste USB Minnepinner, er det perfekt for å legge til mer lagringsplass til tablet PCer, tynne bærbare PC-er, bilstereo systemer med mer mens man knapt øker størrelsen på enhetens fotavtrykk. Datatraveler Micro 3.1 vil være tilgjengelig i 16 GB til 64 GB kapasitet.

Datatraveler microDuo 3C er støttet av en fem års garanti, gratis teknisk support og legendariske Kingston pålitelighet. For mer informasjon besøk www.kingston.com.

DataTraveler microDuo 3C Features & Specifications:

• Capacities1 : 16GB, 32GB and 64GB
  • Speed2 : USB 3.13
    • 16GB: 100MB/s read, 10MB/s write
    • 32GB & 64GB: 100MB/s read, 15MB/s write
  • Dimensions : 29.94mm x 16.60mm x 8.44mm
  • Operating Temperature : 0°C to 60°C
  • Storage Temperature : -20°C to 85°C
  • Warranty / Support : Five-year warranty with free technical support

1 Some of the listed capacity on a Flash storage device is used for formatting and other functions and thus is not available for data storage. As such, the actual available capacity for data storage is less than what is listed on the products. For more information, go to Kingston’s Flash Memory Guide at kingston.com/flashguide.
Speed may vary due to host hardware, software and usage.
USB 3.1 Gen. 1 performance requires a host device with a USB 3.1 port

DataTraveler microDuo 3C USB Flash Drive
Part Number Capacity
DTDUO3C/16GB DataTraveler microDuo 3C 16GB
DTDUO3C/32GB DataTraveler microDuo 3C 32GB
DTDUO3C/64GB DataTraveler microDuo 3C 64GB

Operating System USB 3.0/3.13 USB 2.0
Windows® 8.1 Yes Yes
Windows® 8 Yes Yes
Windows® 7 (SP1) Yes Yes
Windows Vista® (SP2) Yes Yes
Mac OS X v.10.7.x+ Yes Yes
Linux v.2.6.x + Yes Yes
Chrome Yes Yes

Kingston finner du her:

Flickr:

Om Kingston Digital, Inc.

Kingston Digital, Inc. ("KDI") er Flashminne datterselskap av Kingston Technology Company, Inc., verdens største uavhengige produsent av minneprodukter. Etablert i 2008, er KDI hovedkontor i Fountain Valley, California, USA. For mer informasjon, vennligst ring +44 (0)1932 738888 eller besøk www.kingston.com
Kingston og Kingston-logoen er registrerte varemerker for Kingston Technology Corporation. Alle rettigheter reservert. Alle andre varemerker kan være tilhører deres respektive innehaver.

Would you like to evaluate/test this product you are welcome to contact us. Kingston@epr.nu

JanTerje Kleiven Susanna Axäll
Kingston Technology ePR